يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۴

کدام موشک ایران، اسراییل را نابود می کند؟

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 459497
با توجه به اخبار و گزارش‌های رسمی اعلام شده از سوی نیروهای مسلح، تا امروز باید سه‌گانه «شهاب»، «قدر» و «سجیل» را نامزدهای اصلی نابودی اسراییل دانست.
به گزارش جهان به نقل از میزان، آذر ماه سال گذشته بود که سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در گفتگویی اظهار کرده بود: ایران در میان کشورهای دارای توان موشکی دارای جایگاه مناسبی است و در جایگاه پس از امریکا، روسیه و چین، قرار دارد.

با توجه به اخبار و گزارش‌های رسمی اعلام شده از سوی نیروهای مسلح، تا امروز باید سه‌گانه «شهاب»، «قدر» و «سجیل» را نامزدهای اصلی نابودی اسراییل دانست، موشک‌هایی که از فاصله دور به سمت سرزمین های اشغالی شلیک می‌شوند و البته اینها به جز موشک‌های پیشرفته‌ایست که امروز در اختیار مقاومت اسلامی منطقه قرار دارد.

موشک قدر در ۲ نوع قدر "اف" و "اچ" تولید شد که بُرد این موشک در نوع دوم آن چیزی در حدود ۱۶۵۰ کیلومتر است.

موشک‌های سوخت مایع با توجه به نیاز به شارژ شدن سوخت در مخازن پیش از پرتاب، زمان آماده‌سازی زیادی دارند. در این حالت امکان شناسایی موشک پیش از پرتاب وجود دارد. برای رفع این مشکل از سالها پیش سیلوهای زیرزمینی برای پرتاب موشک‌های بالستیک در نقاط مختلف کشور ساخته شده که می‌توان موشک شارژ شده و آماده شلیک را تا چند ماه در آنها نگاه داشت.

با دستیابی ایران به موشک ۲هزار کیلومتری سوخت مایع -بردی که تاکنون از سوی فرماندهان نیروهای مسلح به عنوان سقف تعیین شده برای موشک های زمین به زمین ایرانیست- این بُعد از نیازهای موشکی برآورده شد. اما از آنجا که در این صنعت، ۲ فاکتور «دقت» و «قدرت» نیز به اندازه «بُرد» تاثیرگذار است، صنعت موشکی با تدبیر شهید طهرانی مقدم به طی مجدد مسیر گذشته پرداخت اما این بار با هدف تامین دقت و قدرت تخریب بیشتر موشک‌ها یکی از هدف‌گذاری‌ها در نسل های پس از شهاب و قدر، استفاده از «سوخت جامد» در موشک های دوربُرد بود.

سوختی که البته در موشک های کوتاه بُرد فاتح با برد ۳۰۰ کیلومتر نیز بکار رفته اما حالا باید این سوخت به موشک هایی تزریق شود که ماموریت اصلی آنها نابودی بزرگترین دشمن انقلاب اسلامی در منطقه است.

البته باید این را هم در نظر داشت که استفاده از سوخت جامد اگرچه توانمندی ها را در حوزه های مختلفی نظیر قدرت، سرعت افزایش می دهد اما خطرپذیری و ریسک بالایی نیز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برای نابودی اسراییل احتیاح به موشک خاصی نیست کلفی است از حماقت رهبرانش استفاده کنی و بر گرده آنها سوار شوی آنگاه میتوانی با یک تازیانه آنها را به تسخیر خود درآوری و نابودشان کنی .
Canada
اسراییل هم متاسفانه موشکهای اتمی در اختیار دارد و خطرناک است.بارها نیز شاهد بی توجهی این رژیم به افکار عمومی و حقوق بشر و مسائل انسان دوستانه بوده ایم. این رژیم در استفاده از سلاح اتمی شک نخواهد کرد و قدرتهای جهانی هم به این مسئله بی توجه هستند چون شعار نمیدهد و همیشه ژست دموکراسی میگیرد و رسانه های جهانی تحت امرش جنایات آن را کمتر نمایش میدهند. ولی شعار مرگ بر ...ایران را هر روز نمایش میدهند و ایران را مهاجم نمایش میدهند.
هیچ غلطی هم نمیتواند بکند، از پس گروه کوچیک حماس هم بر نیامدند
United States
احمقها برای نابودیشان احتیاج به موشک ندارند حماقت آنها بلای جانشان میشود .