شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

استعفای رییس فو‌تبال برزیل به دلیل فساد

جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 459321
رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل برزیل به دلیل فساد کلان در فیفا و این فدراسیون از سمت خود موقتا استعفا داده است.
به‌ گزارش به نقل ‌جهان از ایسنا‌  از گلوبوی برزیل، فساد گسترده در فیفا و فو‌تبا‌ل آمریکای جنوبی این بار دامن رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل برزیل را گرفت و باعث شد دل‌نرو از سمت خود استعفا دهد.
 
استعفایی که دیگر مقامات فدراسیون فو‌تبا‌ل در این کشور معتقدند به صورت موقت بوده و فعلا مارکوس آنتونیو ویسنته به عنوان جانشین دل‌نرو انتخاب شده است.
 
دل‌نرو یکی از افرادی است که از سوی دادستانی آمریکا متهم به دریافت رشوه شده و یکی از افرادی است که در جریان ماجرای رشوه 200 میلیون دلاری دخیل بوده و به همین دلیل فدراسیون فو‌تبا‌ل برزیل تا مشخص شدن بررسی این پرونده با استعفای دلنرو موافقت کرده است تا فعلا ویسنته جانشین او شود.
 
دل‌نرو که اصالت ایتالیایی دارد چندی پیش از کمیته‌ اجرایی فیفا نیز کناره‌گیری کرده بود. او در سال 2012 جانشین ریکاردو تکسیرا دیگر عضو فاسد برزیلی شد که به اخاذی، کلاهبرداری، پولشویی و رانت متهم شده بود با محرومیت مادام العمر روبرو شد.
 
روماریو؛ ستاره سابق فو‌تبا‌ل برزیل یکی از منتقدان جدی دل‌نرو بود و عنوان کرده بود که این شخص باعث نابودی فو‌تبا‌ل برزیل شده و باید هر‌ چه‌ سریع‌تر از سمتش برکنار شود.
 
روماریو همچنین لایحه فساد در فدراسیون فو‌تبا‌ل را به پارلمان این کشور برد تا سیاسیون وارد قضیه فساد کلان در فدراسیون فو‌تبا‌ل برزیل شوند.
 
فیفا قرار است یک اصلاحیه مدون، جامع و کامل برای اداره تمام امور خود و اداره تمام فدراسیون‌های زیر نظر خود وضع کند که در آن اختیارات تمام روسای فدراسیون‌ها، مسئولان اجرایی و مسئولان فیفا محدود شده و نظارت دقیقی روی عملکرد آنها خواهد بود تا دیگر شاهد بروز فساد، تبانی و رسوایی در اداره محبوب‌ترین ورزش جهان شاهد نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *