يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

واکنش امارات به حضور اسراییل در این کشور

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 458090
وزارت خارجه امارات به اخبار منتشر شده در رسانه های اسرائیلی مبنی بر تاسیس اولین نمایندگی سیاسی این رژیم در ابوظبی واکنش نشان داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری امارات خبر داد، وزارت خارجه امارات در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانه های صهیونیستی و غیر آن مبنی بر تاسیس اولین نمایندگی سیاسی این رژیم در ابوظبی اعلام کرد: مأموریت نمایندگی های کشورهای مختلف در آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر که مقر آن در ابوظبی است، برقراری ارتباط و تعامل با این آژانس است و به هیچ وجهی من الوجوه در این نمایندگی ها به فعالیتهای دیگر پرداخته نمی شود و این نمایندگی ها هیچ تأثیری بر روابط دیپلماتیک و سایر روابط دولت میزبان نمی گذارد.

«مریم الفلاسی» مدیر اداره ارتباطات وزارت خارجه امارات گفت که آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر یک سازمان بین المللی مستقل است که مطابق قوانین و سازوکارهای تعریف شده برای اینگونه سازمانها فعالیت می کند و بنابراین هرگونه توافق بین این آژانس و اسرائیل هیچ تغییری در موضع امارات یا روابط آن با اسرائیل ایجاد نمی کند.

این در حالی است که شبکه ۲ رژیم صهیونیستی با اشاره به تصمیم این رژیم برای افتتاح اولین نمایندگی سیاسی خود در امارات اعلام کرد که افتتاح این نمایندگی به معنای ذوب شدن یخ روابط است.

روزنامه های صهیونیستی روز گذشته اعلام کردند که این رژیم طی هفته های آینده اولین نمایندگی دیپلماتیک رسمی و علنی خود در امارات را افتتاح کند.

روزنامه هاآرتص به نقل از مقام بلندپایه اسرائیل نوشت که این نمایندگی دیپلماتیک به طور رسمی به آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (ایرِنا - IRENA) سازمان ملل متحد که مقر آن در ابوظبی است وابسته خواهد بود.

یک مقام بلندپایه این رژیم نوشت که هدف اسرائیل از افتتاح این نمایندگی دیپلماتیک داشتن حضوری رسمی و علنی در امارات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *