جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

خودرویی با 41 میلیون خلافی توقیف شد

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 457035
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی از توقیف خودروی سایپا با 41 میلیون ریال خلافی در شهرستان خوی خبر داد.
به گزارش جهان، علی سعیدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ماموران پلیس راهور شهرستان خوی حین گشت‌زنی در سطح شهرستان، یک دستگاه خودروی سایپا را به علت ارتکاب تخلفات رانندگی، متوقف کردند.
 
وی گفت: در استعلام صورت گرفته، مشخص شد که این خودرو دارای 41 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است، با روشن شدن این امر خودرو برای پرداخت دیون دولتی و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس قانون این خودرو جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده‌شد، افزود: برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از تردد خودروهای متخلف با خلافی بیش از 10 میلیون ریال جلوگیری و این خودروها در صورت مشاهده توقیف می‌شوند.
 
وی با اشاره به نقش مردم در تامین و برقراری نظم و امنیت از شهروندان خواست برای اجرای هر چه بهتر طرح‌ها با پلیس همکاری بیشتری داشته و هرگونه موارد مشکوک را گزارش کنند.
 
خودرو رانندگانی که از سرعت مجاز تخطی کنند و با تخلفات خود جان دیگران را به خطر بیندازند 72 ساعت در پلیس راه ها توقیف می‌شود.
 
این مسئول رانندگان را بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز توصیه کرد و گفت: در زمان بارندگی به دلیل سر خوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می کند و همین امر موجب می شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار گیرند همچنین رانندگان باید فاصله طولی را با خودروی جلو رعایت کنند.
 
سعیدی به رانندگان متخلف گفت: این رانندگان باید طبق ماده پنج راننده متخلف موظف است ظرف مدت 60 روز از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ شده در قبض جریمه‌ای که به اطلاع او می‌رسد جریمه را به حسابی که از طرف خزانه داری کل تعیین و اعلام می‌شود پرداخت و رسید دریافت کند یا مراتب اعتراض خود را ظرف مدت مذکور با ذکر دلایل به اداره اجرائیات راهنمایی و رانندگی تسلیم کند.
 
وی خاطرنشان کرد: کسانی که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی می‌کنند به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.
 
وی در خصوص الزامی شدن بستن کمربند عقب خودروها نیز گفت: در قانون جدید به خودروسازان و رانندگان از زمان ابلاغ این قانون 6 ماه فرصت داده شده است که نسبت به نصب کمربند ایمنی سرنشینان عقب اقدام کنند، بدیهی است با اتمام مهلت تعیین‌شده پلیس نسبت به برخورد با متخلفان اقدام خواهد کرد.
 
سعیدی با بیان اینکه جریمه هدف پلیس نیست، اظهار داشت: در زمان ارتکاب تخلف، رانندگان از سوی ماموران جریمه خواهند شد و در بخشودگی جریمه‌ها راهنمایی و رانندگی حق دخالت ندارد و بخشودگی جرایم بر اساس قانون به عهده مجلس است.
 
وی افزود: سیستم اعلام تخلف به صورت اتوماتیک نمره منفی رانندگان را در صورت نداشتن 6 ماه خلافی به صفر می‌رساند و حتی برای مثال اگر راننده‌ای 27 نمره منفی در کارنامه رانندگی‌اش لحاظ شود با 6 ماه تخلف نکردن سیستم به صورت اتوماتیک نمره منفی راننده را به عدد صفر می‌رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *