پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۶
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:

تایید بازداشت پسر مهاجرانی در پرونده دکل نفتی/ با مجوز رهبری به پرونده بورسیه‌ها ورود می‌کنیم

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 457020
تیمی که در ارومیه دستگیر شدند یک گروه تکفیری نیستند و از گروه هایی هستند که از طریق آمریکا حمایت می شوند.
تایید بازداشت پسر مهاجرانی در پرونده دکل نفتی/ با مجوز رهبری به پرونده بورسیه‌ها ورود می‌کنیم
گروه جامعه "جهان نيوز" ـ   حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در هشتاد و هشتمین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: حقیقتا بسیج از نهادهای پرخیر و برکتی است که یادگار ماندنی امام راحل است و بسیج حقیقتا لشکر مخلص خداست است و این عنوان تعبیر گویایی است برای این مجموعه که ازجمله نهادهای پرثمر و کم هزینه است و امید است مه بتوانیم در پیشبرد اهداف نظام وکشورمان در خدمت مردم باشیم.

سخنگوی قوه قضاییه با یادآوری اربعین حسینی گفت: در آستانه اربعین حسینی هستیم و با سالار این قافله اربعین حضرت سجاد(ع) و زینب (س) همنوایی می کنیم و امیدواریم بتوانیم عزاداران خوبی باشیم و آنچه شایسته اربعین است را انجام دهیم.

وی در ادامه و با اشاره به قطعنامه ای که علیه ایران به تازگی صادر شده است گفت: یک قطعنامه غیر الزام آور به بهانه عدم رعایت حقوق بشر درایران علیه ما صادر کرده اند که حقیقتاَ مضحک و شرم آور است که سازمان های بین المللی و امثال آمریکا اعلام کنند که مدافع حقوق بشر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه صدور بیانیه علیه ایران از سوی نهادهای بین المللی را اقدامی قابل تأمل و البته شرم آور دانست و افزود: این روزها برای همه روشن شده است کسانی که داعش را مسلح کردند، داعشی که قصد کرده بود نفت عراق را خریداری کند کسانی که داعش را در جهت فروش و استخراج نفت کمک کردند خوب می دانند با فروش غاصبانه نفت چه ظلم هایی طی چندین سال به مردم مظلوم روا داده شد و همه اینها مورد حمایت غرب بویژه آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای منطقه بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اتفاقاتی که در عراق رخ داده است، گفت: این افراد موزه های عراق را سرقت کرده و آن را در غرب و کشورهای غربی فروختند وا ین درحالی بود که تمامی این اموال شناسنامه دار بودند و متاسفانه غربیان آنها را از داعش خریدند که همگی اینها قابل تأمل است.

وی با محکوم کردن حادثه تروریستی پاریس گفت: اتفاقی که در فرانسه رخ داد از نظر ما محکوم است اما جالب اینجاست که از همین اقدام مردم را بدون حکم قضایی مورد برخی آزارها قرار دادند و بسیاری از اقداماتی که مدعی هستند غیر قانونی است را به بهانه بازجویی انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: در طول تاریخ پرونده اسرائیل و حامیانش در رابطه با نقض اولیه حقوق بشر بسیار دیده شده است و همین امثال آمریکا واسرائیل ادعا می کنند که در ایران حقوق بشر رعایت نمی شود و می پرسند چرا قاچاقچیان مواد مخدر در ایران مجازات می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در ادامه و با اشاره به اتفاقاتی که در غرب رخ می دهد گفت: در حالی غرب یک اقدام را در فرانسه نمی تواند تحمل کند که خود آنها تروریستها را کمک مالی می کنند و علاوه بر این بسیاری از افراد را در همان خیابانها می کشند اما در ایران ما بر اساس قوانین داخلی افراد را مجازات می کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: کسانی که حدود ۱۷هزار نفر از مردم را شهید کردند و کثیری از مردم را بر اساس اقدامات تروریستی مجرو ح کردند سالیان سال است که این افراد در کشورهای غربی پناه داده شده اند و غرب به آنها اجازه فعالیت و تجهیز می دهد و این در حالی است که آنها ایران را ناقض حقوق بشر می دانند.

اعلام آمادگی قوه قضائیه برای کمک به نیروی انتظامی در زمینه برخورد با جرائم مشهود

معاون اول قوه قضائیه در ادامه و با تشکر از فرمانده نیروی انتظامی گفت: از ایشان تشکر می کنم که دستور دادند با جرائم مشهود برخورد جدی شود و امیدواریم این اقدام قاطعانه ادامه داشته باشد و از همین تریبیون هم آمادگی قوه قضائیه برای هر گونه کمک را اعلام می کنم.

بدهی دولت به بانک مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

وی با بیان اینکه قوه قضائیه از هر نوع فعالیت سالم اقتصادی حمایت می کند گفت: آمادگی قوه قضائیه را در خصوص هر نوع فعالیت سالم اقتصادی و همچنین فعالان اقتصادی به خصوص در امر سرمایه گذاری اعلام می کنم و همچنین دستگاه قضا از بانکها در جهت وصول و ساماندهی موسسات مالی اعلام آمادگی می کند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه مردم از دولت توقع دارند که به وعده های خود عمل کند گفت: مردم در حال حاضر انتظار دارند دولت پس از توافق حاصله گشایشی در کار روزانه مردم ایجاد شود و قوه قضائیه در ایجاد گشایش کار مردم در چارچوب وظایف کشور کمک می کند.

وی با بیان اینکه بدهی دولت به بانک مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: بدهی دولت به بانکها بدهی بانکها به بانک مرکزی نیز افزایش داشته است و این آثار خوبی در تولید و گره گشایی مردم ندارد و قوه قضائیه حاضر است در بخش معوقات به بانکها کمک کند.

هنور گزارش جامعی از ناحیه مراجع رسمی در خصوص حادثه اخیر قرچک به قوه قضائیه نرسیده است

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص اتفاق اخیر ورامین نیز گفت: همه باید قانون را رعایت کنند هم دعوت کنند ه و هم سخنران و هم حضار در یک مراسم باید قانون را رعایت کنند اگر جایی سخنران دعوت می شود که از پیش معلوم است می خواهند فضا را به هم بریزند بهتر است دعوت نکنند و منظور من فقط اتفاق اخیر ورامین نیست.

وی از اتمام نشدن تحقیقات این پرونده خبر داد و گفت: هنوز تحقیقات تمام نشده است وزیر کشور به استاندار نامه ای نوشتند و هنوز ابعاد این پرونده بررسی نشده است و مدعی هستند که هنوز به قوه قضائیه ارجاع داده نشده است اگر چنانچه به مدعی العموم مربوط باشد ورود کرده اما اگر شاکی خصوصی داشته باشد قضیه طور دیگری است با این حال گزارش جامعی از مراجع رسمی اعلام نشده است.
آخرین آمار کشفیات مواد مخدر

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه مجازاتها در ایران طبق قوانین و مقررات صورت می گیرد، گفت: در همین آبان ماه فقط در یک محموله در استان یزد بیش از ۲۰۰۰ کیلو تریاک و بیش از ۳۵۰ کیلو هروئین از یک محموله قاچاق کشف شده است و اگر این میزان توزیع می شد افرادی بسیاری را آلوده می کرد.

تایید خبر بازداشت پسر وزیر دولت اصلاحات در ارتباط باپرونده دکل نفتی

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگار میزان درباره صحت بازداشت پسر یکی از وزرای دولت اصلاحات و ربط آن به پرونده دکل نفتی گفت: بله این بازداشت صحت دارد و درست است.

آخرین وضعیت ابلاغ حکم جیسون رضاییان

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت حکم جیسون رضاییان گفت: حکم هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است اما صادر شده است با این حال ممکن است جزئیات آن را وکیل پرونده بداند.

آخرین آمار بدهکاران بانکی

سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین آمار بدهکاران بانکی گفت: ۵۷۰ بدهکار بانکی داریم که تعدادی از این معوقات با شرایطی که بانک ها فراهم کرده اند استمهال کرده اند، تعدادی نیز بازداشت شده اند و عده ای نیز تسویه کرده اند. قبل از همه خود بانک ها باید در این زمینه دغدغه داشته باشند و جلوی تکرار و افزایش این معوقات را بگیرند.

افراد دستگیر شده در ارومیه گروه تکفیری نیستند

وی در ادامه افزود: تیمی که در ارومیه دستگیر شدند یک گروه تکفیری نیستند و از گروه هایی هستند که از طریق آمریکا حمایت می شوند. تحقیقات از افراد دستگیر شده ادامه دارد تا پرونده به دادگاه فرستاده شود.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین گفت: درباره اطلاعات جدید درمورد بازداشت خبرنگاران تکرار می کنم که این افراد همه رسانه ای و خبرنگار نیستند.
منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صبح تو همین جهان نیوز خوندم یه دانشجو که انگ بورسیه ای بهش زدن به خاطر آبرویی که در اثر تخریب های حاج حسن ازش رفته منزوی شده و خونه نشین

برجام رو بیخیال سر همین بورسیه چه جوابی میخواد به خدا بده؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر قوه قضائیه که بسیار عالی پیگیر جرائم و اجرای عدالت هستند
این نخبگان آقازاده معدل دوازدهی عجب پشت پری دارن
خود دولت در این قضیه هم شاکی بود و هم قاضی از 3000 نفر که به حداکثر 30 نفر رسیدن تازه از رو هم که نمی رن هی میگن و ما ادراک ماالبورسیه!
اسفندیار
از اول هم معلوم بود که دکل به اون بزرگی در خانه ی چند ده متری دکتر احمدی نژاد عزیز جای نمی گیرد
بلکه کاخ ها وباغ ویلاهای آقایان معنوی برای این ادوات جاگیر ساخته شده است
ازاد شد عمو جون.