دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

اتهام بزرگ به کی روش !

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 456675
باز هم ماجرای تکراری احتمال جدایی کی‌روش از ایران به دلیل نبود برخی امکانات.
به گزارش جهان، روزنامه شهروند نوشت: شاید دیگر تمام آنهایی که در سلامت کامل به کار خود ادامه می‌دهند، از بحث درباره این اتفاق تکراری خسته شده باشند اما در این میان به نظر می‌رسد، هستند افرادی که از اتفاقات سود می‌برند و تا وقتی که در راستای منافعشان است، خسته نخواهند شد!
 
ماجراهای مشکوک
اگر اتفاقات پیرامون تیم‌ملی را در ٥ سالی که کی‌روش هدایت تیم‌ملی را به دست گرفته، مرور کنیم، به نکات عجیبی می‌رسیم. تقریبا هر بار که تیم‌ملی پیروز می‌شود، حتی اگر این برتری مقابل گوام رقم خورده باشد، شاهد یک ماجرای جدید هستیم. در روزهای گذشته نیز یک‌بار صحبت از استعفای کی‌روش بعد از بازی گوام وسط آمد و یک‌بار هم بحث ابتلای او به بیماری‌ سخت مطرح شد. اتفاقاتی که توسط مسئولان فدراسیون تکذیب می‌شود و سرمربی پرتغالی در قبال آنها سکوت می‌کند. البته بعد از این‌که فضا به نفع کی‌روش پیش می‌رود، او هم شروع می‌کند به مطرح کردن درخواست‌های عجیب!
 
از مرخصی تا پول
شاید این سوال در ذهن برخی از فوتبال‌دوستان به وجود بیاید که کی‌روش و آنهایی که از او به شکل عجیبی حمایت می‌کنند،‌ با مطرح کردن مسائلی که از سوی هیچ مقام مسئولی تایید نمی‌شود،‌ دنبال چه چیزی هستند؟ به نظر می‌رسد کی‌روش در همان ‌سال اول حضورش در ایران متوجه شد که در فوتبال کشورمان خیلی خبری از امکانات اروپایی و توجه تمام‌وقت به درخواست‌های سرمربی نیست. برای همین او با تجربه‌ای که از حضور در تیم‌های بزرگ دنیا دارد، از همان ابتدا تصمیم گرفت با استفاده از برخی ابزارهای فرافوتبالی کارش را در ایران پیش ببرد. به‌عنوان مثال مرخصی‌های طولانی‌مدت کی‌روش دقیقا زمانی رقم خورده که قبل از آن ماجرای کنار رفتنش از تیم‌ملی مطرح شده،‌ مثل همین حالا که شاید مسئولان فدراسیون ترجیح دهند او در ایران نباشد تا حواشی پیرامون تیم‌ملی کمتر شود. دیگر خواسته سرمربی پرتغالی تعطیلی‌های بی‌رویه و حتی پرداخت به‌موقع قراردادش است که همواره با یک جریان خاص توانسته به آنها برسد.
 
مناجاتی: ما تماشاگر یک نمایش هستیم
مهدی مناجاتی، سرمربی سابق تیم‌ملی درباره مطرح شدن ماجرای جدایی کی‌روش به «شهروند» می‌گوید: «من اصلا قضاوتی نمی‌کنم. فقط می‌گویم امکانات و شرایطی که کی‌روش هم اکنون در ایران دارد را با مربیان سابق تیم‌ملی چه ایرانی و چه خارجی مقایسه کنید. قطعا از نظر مالی مربیان قبلی که ایرانی بودند یک‌صدم کی‌روش هم پول نمی‌گرفتند اما از نظر وقتی که برای تیم‌ملی صرف می‌شود، کی‌روش در رده آخر قرار دارد. الان هم زحمت پرورش بازیکنان را مربیان ایرانی در لیگ می‌کشند و بهره‌اش را این آقا می‌برد و آخر هم فخر می‌فروشد و ٢ ماه، ٢ ماه مرخصی می‌رود. من اطلاع موثق دارم که حتی برای اردو رفتن و بازیکن دعوت کردن نزدیکان کی‌روش تصمیم می‌گیرند. او که اصلا در ایران نیست و نمی‌داند کدام بازیکن خوب است اما وقتی فلان آقا به او بگوید که این بازیکن را دعوت کن، او پیروی می‌کند.»
وی همچنین می‌افزاید: «تمام جریان‌سازی‌ها که توسط برخی افراد خاص استارت می‌خورد، از پیش تعیین شده است و ما فقط تماشاگر این نمایش هستیم. افراد نزدیک به او نیز چون از قرارداد میلیاردی کی‌روش پول خوبی به جیب می‌زنند،‌ دست به هر کاری می‌زنند تا این مربی به خواسته‌های غیرمعقولش برسد.»
 
خبری از اقتدار نیست
علی کفاشیان بعد از جلسه روز پنجشنبه خود با کی‌روش با این‌که انتقادش را نسبت به جریان‌سازی‌های اخیر با بیان جمله «کی‌روش ٥‌سال است که استعفا می‌کند» نشان داد اما باز هم خود را درگیر ماجرای ماندن یا نماندن کی‌روش می‌بیند و باید سعی کند به این مربی امتیازاتی بدهد تا مبادا با رفتنش جو منفی‌ای علیه او ایجاد شود. این است وضع این روزهای فوتبال که هیچ اقتداری پشت آن دیده نمی‌شود و مشخص نیست تا کجا ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
باز این مناجاتی نظر داد...