سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱

مثال نقض برای تاثیر تحریم آمریکا برعلیه ایران

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 455887
یک نشریه آمریکایی نوشت: رفت و آمدهای آزادانه شرکت هوایی ماهان گواهی بر از دست رفتن کفه برتری آمریکا در منطقه و عدم موفقیت واشنگتن در ممانعت از فروش قطعات هواپیما به ایران است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «هیل» نشریه ویژه کنگره آمریکا در گزارشی با اشاره به ادعای منابع اسرائیلی درباره پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به سوریه و ارسال کمک‌های تجهیزاتی ایران به این کشور نوشت: اسرائیل هفته گذشته مدعی شد که محموله‌ای از سلاح‌های ارسالی ایران به سوریه را نزدیک دمشق و در فرودگاه بین‌المللی سوریه هدف قرار داده و این سلاح‌ها از سوی یک «ایرباس 306 ای» قدیمی شرکت ماهان که از آبادان برخاسته بود به سوریه ارسال شده بود.
 
به نوشته هیل، آبادان اینک به پایگاه پروازهای شبانه ماهان به سوریه مبدل شده است و در صورت صحت ادعای منابع اسرائیلی می‌توان به بیفایده بودن فزاینده تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد.
 
نشریه هیل نوشت: شرکت هواپیمایی ماهان با ناوگان تجاری خود از نبردهای نیابتی ایران در منطقه حمایت کرده و در عین حال به سهولت از شرکت‌های اروپایی هواپیما خریداری می‌کند. مادامی که دولت اوباما آماده اعمال جریمه‌های سنگین بر این شرکت‌ها به ویژه در اروپا نباشد، ماهان قادر خواهد بود عملیات خود را با مصونیت انجام داده و این کار موجب کم رنگ‌شدن سیاست‌های آمریکا (تحریم‌) علیه ایران خواهد شد.
 
بر این اساس، رفت و آمدهای آزادانه هواپیماهای شرکت هوایی ماهان به سوریه گواهی بر از دست رفتن کفه برتری آمریکا در منطقه است و در مجموع تلاش‌های آمریکا در ممانعت از فروش قطعات هواپیما یا هواپیما به شرکت هوایی ماهان موفقیتی نداشته است و با وجود تهدیدهای آمریکا در حفظ تحریم‌های هوایی، شرکت ماهان در حال فعالیت است و بدون بیم از انتقام به میلان، مونیخ و آتن پرواز دارد.
 
نشریه هیل در خاتمه نوشت: دولت آمریکا می‌تواند با تشخیص شرکت‌های فعال با ماهان در اروپا جریمه‌هایی مناسب را برای آن‌ها در نظر گرفته و البته اقدام‌های حقوقی را نسبت به فرود هواپیماهای ماهان در فرودگاه‌های اروپا در نظر گیرد یا شرکت‌هایی که به ماهان خدمات زمینی ارائه می‌دهند را با جرایم سختی مواجه کند. اما توانایی پرواز آزادانه شرکت ماهان میزان اراده دولت اوباما در پاسخگو بودن در قبال اعمال ایران بعد از توافق هسته‌ای را نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *