جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲

تهدید جدی ملی‌پوشان ایران در گوام

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 455712
مهم ترین تهدیدی که ملی‌پوشان ایران سر گوام با آن مواجهند مشخص شد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی از ساعت ۹ صبح سه‌شنبه ۲۶ آبان در ورزشگاه مرکز ملی تمرینی فدراسیون فوتبال گوام در ورزشگاه دوئدو به مصاف تیم جزیره‌نشینی گوام خواهد رفت که با توجه به چمن مصنوعی این ورزشگاه تیم ملی شرایط سختی برای نمایش مطلوب دارد و با توجه به اینکه احتمال مصدومیت بازیکنان در چمن مصنوعی بالاست بطور حتم بازیکنان باید مراقب سلامت خود باشند، البته بازیکنان ایران سابقه مصدومیت‌های شدیدی روی چمن‌های مصنوعی دارند.
 
۶سال پیش تیم ایران برابر تیم ملی کره شمالی نخستین بازی رسمی خود را با هدایت افشین قطبی با ترکیب متفاوتی نسبت به زمان علی دایی وارد زمین شد.
 
ترکیب ایران در آن بازی سید مهدی رحمتی، پژمان نوری، محمد نصرتی،‌ سید جلال حسینی، هادی عقیلی، مهدی مهدوی کیا، آندرانیک تیموریان، وحید هاشمیان، حسین کعبی،‌ مسعود شجاعی و علی کریمی ۱۱مرد قطبی در آن بازی ملی بودند.
 
ایران که از ۵ بازی قبل خود تنها ۶ امتیاز کسب کرده بود به سه امتیاز این دیدار برای صعود به جام جهانی آفریقای جنوبی نیاز مبرم داشت اما بازی آن طور که فوتبال دوستان ایرانی انتظار داشتند شروع نشد و تیم ملی برنامه خاص برای رسیدن به دروازه حریف نداشت، البته حرکات مهدوی کیا و کریمی منجر به چند موقعیت گلزنی در نیمه اول برای ایران شد، هاشمیان نتوانست از این موقعیت ها بهره ببرد، در نیمه دوم اما کره‌ای‌ها حاکم مطلق توپ و زمین بودند و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه رحمتی پیش رفت.
 
نکته جالب در خصوص آن بازی در نیمه دوم آن بود که محسن خلیلی مهاجم مورد علاقه قطبی پس از تنها سه دقیقه حضور در میدان و جایگزینی وحید ‌هاشمیان به علت ‌مصدومیت شدید از زمین بیرون رفت، در نهایت آن دیدار حاصلی جز یک امتیاز و دور شدن ایران از مسیر آفریقا نداشت.
 
حال پس از ۶ سال بار دیگر ایران در اقیانوس آرام و در چمن مصنوعی و باز هم در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به میدان می‌رود و با توجه به کار شکنی‌های گوامی‌ها در صادرنکردن ویزا ۴ ملی پوش به طور حتم تیم ملی باید برای پیروزی مقابل این حریف نه چندان جدی در مرکز تمرینی دوئدو سختی زیادی را متحمل شوند.
 
البته در کنار اینکه کره شمالی و ‌گوام از لحاظ قدرت نابرابر ‌فوتبالی نسبت به ایران و داشتن چمن مصنوعی برای میزبانی یک دیدار مقدماتی جام جهانی وجه تشابه زیادی دارند اما تفاوت بزرگ این دو کشور در نوع روابط آنها با آمریکاست. به طوری که دولت و مردم نیمه شمالی شبه جزیره کره یکی از دشمنان اصلی یانکی‌ها تلقی می‌شوند اما جزیره ‌نشینان ‌گوامی مستعمره آمریکا هستند.
 
در خصوص دشواری‌های بازی در چمن مصنوعی گفت‌و‌گو کردیم با دو ملی پوش سابق تیم ملی محمد نصرتی و حسین کعبی که در دیدار ۱۶ خرداد ۸۸ مقابل کره‌ای‌ها به میدان رفتند.
 
محمد نصرتی در خصوص شرایط چمن مصنوعی گفت: چمن مصنوعی همیشه عوارض خاص خود را دارد، چمن مصنوعی پیونگ‌یانگ چمن بسیار بدی داشت به خاطر دارم زمان برانکو، ادمون بزیک و در زمان سرمربی گری افشین قطبی محسن خلیلی دچار مصدومیت سنگین شدند و حتی مهاجم ارمنی تیم ملی رباط صلیبی پاره کرد البته مصدومیت خلیلی هم دست کمی از پاره شدن سنگین صلیبی نداشت و مجبور شد چندین ماه دور از میادین سپری کند.
 
وی ادامه داد: فیفا باید تدابیر خاصی بیاندیشد تا حداقل اینگونه چمن‌ها شبیه به چمن‌های طبیعی باشد.
 
وی در خصوص راهکارهای بازی کردن در این زمین‌ها گفت: کفش‌های مخصوص (شش استوک و گرد) برای بازی در چمن‌های مصنوعی وجود دارد که طبیعی است که برای سهولت کار خود باید از آن استفاده شود.
 
حسین کعبی در خصوص برگزاری بازی ایران و گوام در چمن مصنوعی با ابراز نگرانی اظهار داشت: متاسفانه بازی کردن در چمن مصنوعی بسیار سخت و دشوار است و هر لحظه امکان مصدومیت در چنین چمن‌هایی وجود دارد بطور کلی سبک بازی در زمین چمن مصنوعی و طبیعی تفاوت زیادی دارد.
 
وی در پاسخ به خاطره خود از تقابل با کره شمالی در چمن مصنوعی گفت: هر چند تیم ملی در دیداری که مقابل کره‌ای‌ها در چمن مصنوعی برگزار کرد نتایج بدی بدست نیاورد اما بدون شک مصدومیت ادموند بزیک از ناحیه رباط صلیبی و محسن خلیلی تاسف‌آور بود و بازیکنان تیم ملی از این بابت بسیار متاسف شدم.
 
وی درباره عملکرد شاگردان کی‌روش در بازی مقابل گوام بیان کرد: به هر حال دیدار برابر گوام با دشواری‌های خاص خودش روبرو است و بازی سختی پیش‌رو داریم امیدوارم اگر تیم ملی به نتیجه دلخواه هواداران و کادر فنی هم نرسید حداقل هیچ کدام از بازیکنان ما دچار مصدومیت نشده و با آسودگی خاطر بازی را تمام کنند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه از تیم‌های هند و عمان در ورزشگاه آزادی میزبانی می‌کنیم حتی در صورت نتیجه نگرفتن مقابل گوام نیز شرایط صعود راحت تیم ملی به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی فراهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آخه خودشون جزو آمریکا هستن
Iran, Islamic Republic of
احترام به پاسپورت ایرانی برگشته ؟!!! ... مچکریم !!!!!!!!!!!