چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
در کنفرانس خبری مشترک بعد از نشست وین مطرح شد؛

کری:اختلاف درباره" اسد" همچنان باقی است

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 455480
وزیر خارجه آمریکا بعد از نشست وین در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه روسیه و نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد که اختلاف ها همچنان بر سر سرنوشت بشار اسد همچنان باقی است.
به گزارش جهان، تسنیم و به نقل از رویترز خبرداد: جان کری و سرگئی لاوروف وزرای خارجه آمریکا و روسیه به همراه استفان دی‌میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه در کنفرانسی مشترک به صحبت درباره نشست صلح سوریه که در وین برگزار شد پرداختند.
 
کری در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما همچنان در کنار فرانسه و همه جهان برای شکست داعش و  محو داعش از روی زمین هستیم.
 
وی گفت که تعدادی از مجروحان حوادث شب گذشته فرانسه آمریکایی بوده و تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست تا انجام دهندگان این حملات را پیگرد کنیم.
 
جان کری در این نشست خبری تاکید کرد که اختلاف بین کشورهای مختلف بر سر سرنوشت بشار اسد همچنان به قوت خود باقی است.
 
کری گفت در مذاکرات توافق شد که انتخابات طی 18 ماه زیر نظر سازمان ملل برگزار شود و شامل اقلیت‌ها نیز هست و این مسله ای حیاتی خواهد بود.
 
جان کری تاکید کرد که در گفتگوها بر سر ضرورت آغاز مذاکرات رسمی بین نمایندگان معارضان و دولت سوریه در آغاز سال آینده توافق کردیم.
 
وزیر خارجه آمریکا گفت ما از جریان انتقال قدرتی حمایت می کنیم که سوری ها در مدت 6 ماه آن را هدایت کنند و آتش بس بعد از آغاز جریان انتقال قدرت به رهبری سازمان ملل یک ضرورت است.
 
جان کری همچنین تاکید کرد که در این گفتگوها تعهد دادیم تمامی تدابیر لازم را برای آتش بس در سوریه  اتخاذ کنیم و این آتش بس شامل داعش و جبهه النصره نخواهد شد.
 
لاوروف: سرنوشت سوریه را ملت سوریه تعیین خواهد کرد
 
در مقابل سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که آینده بشار اسد و سوریه را ملت این کشور تعیین خواهند کرد.
 
وزیر خارجه روسیه گفت که دی‌مستورا را مامور کردیم تا معارضان سوریه و دولت این کشور را تا ژانویه سال آینده دور هم جمع کند و همچنین دی مستورا باید هیئت معارضان سوریه را به صورت مشخص تعیین کند.
 
لاوروف گفت که در مورد تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه در مدت 6 ماه به توافق رسیدیم و در مورد سازماندهی کمک‌های انسانی به مردم سوریه نیز تاکید شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *