جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

نظر کاپیتان فوتسال زنان روسیه درباره حجاب

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 455212
کاپیتان تیم ‌ملی فوتسال زنان روسیه نسبت به داشتن حجاب در بازی با تیم ‌ملی فوتسال زنان واکنش نشان داد.
به‌ گزارش جهان، ‌ایسنا‌ به نقل از سایت ورزش روسیه خبر داد، ر‌قا‌بت‌های جا‌م جها‌نی فوتسال زنان گواتمالا چندی دیگر برگزار می‌شود و تیم ملی روسیه در حالی در این ر‌قا‌بت ها حضور دارد که ایران نیز یکی از تیم‌های حاضر در آن خواهد بود.

تیم ‌ملی فوتسال زنان روسیه چندی پیش دو دیدار دوستانه با تیم ‌ملی فوتسال زنان ایران برگزار کرد که در یک دیدار به پیروزی رسید و در یک دیدار هم شکست خورد.

نکته جالب این بود که زنان روسیه در یکی از دیدارها مطابق با قوانین ایران با حجاب بازی کردند. اتفاقی که بازتاب‌های زیادی داشت.

ماریا فیلیسووا، کاپیتان تیم ‌ملی فوتسال زنان روسیه که در تیم سن پترزبورگ این کشور بازی می‌کند درباره این اتفاقات، گفت: فوتسال زنان ایران قهرمان آسیا شده و بهترین تیم در قاره آسیا است. ایران حریف ارزشمندی برای ما بود و فکر می‌کنم تاثیر خوبی در آمادگی ما برای جا‌م جها‌نی گواتمالا داشت که چندی دیگر برگزار می‌شود و قرار است با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. بازیکنان زنان ایران کاملا با حجاب بازی می‌کرد‌ند و ما در دیداری که در ایران داشتیم مطابق با آنها با حجاب بازی کردیم. در اولین دیداری که ما برابر ایران برگزار کردیم تماشاگری در ورزشگاه حضور نداشت، ولی در دیگر دیداری که مطابق تیم ‌ملی ایران با حجاب بازی کردیم دوربین‌های تلویزیونی و تماشاگران حاضر بودند و فکر می‌کنم همه می‌توانستند بازی را ببینند. البته تنها زنان می‌توانستند به ورزشگاه بروند.

او در ادامه گفت: من قبلا با حجاب بازی نکرده بودم و طبیعتا برایمان سخت بود ولی آن طور که فکر می‌شود بازی با حجاب سخت نیست چرا که نوع فرم لباس‌ها مانع نمی‌شود تا شما بازی خودتان را به اجرا نگذارید. البته کمی حرکات بازیکنان در زمین تحت تاثیر قرار می‌گیرد و نمی‌توان آن را انکار کرد اما در کل مانعی برای انجام برگزاری فو‌تبا‌ل‌مان نبود.

بازیکن تیم ‌ملی فوتسال زنان روسیه در پایان صحبت‌های خود، گفت: این که گفته می‌شد ما در بازی دوم به خاطر حجاب شکست خوردیم درست نیست. ایران تیم قدرتمندی است و قبلا هم با این تیم به تساوی رسیده بودیم و فکر نمی‌کنم باید این انتظار را داشت که آنها را همیشه شکست دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *