جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
یادداشت قائم‌مقامی درمورد انتخابات فدراسیون شطرنج

چرا اعتراض کردیم؟ +سند

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 454761
قائم‌مقامی در ارتباط با دعوی تخلف انتخاباتی علیه وزارت ورزش و مجمع فدراسیون شطرنج نکاتی را اعلام کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی قائم‌مقامی، نسبت به تخلفی که در انتخابات فدراسیون شطرنج صورت گرفته بود اعتراض کرد و در نهایت دیوان عدالت اداری در رای خود اعلام کرد که انتخابات فدراسیون شطرنج باطل است.
قائم‌مقامی در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است به نکاتی اشاره کرده که در زیر می‌خوانید:
 
نخست این که به مجمع فدراسیون شطرنج یاد آور شویم که برای رای خود ارزش قائل شوند. تک تک نفرات مجمع در هر جایگاه یک حق شخصی دارند و آن دادن رای به نامزد مورد علاقه خودشان است و یک وظیفه حقوقی . یعنی این که سمت نمایندگی شان در  مجمع قائم به فرد نیست. از این رو می باید به تخلفات آشکار و پنهان ...  در فدراسیون  و جلسات مجمع واکنش نشان دهند. چه این تخلفات، تخلفات آئین نامه ای باشد و چه تخلفات انضباطی. وظیفه تک تک اعضای مجمع که به نمایندگی از هیئت های استان ها در مجمع عمومی شرکت می کنند این است که نسبت به امور رشته ورزشی خود بی تفاوت نباشند. متاسفانه برخی تصور می کنند وظایف آن ها تنها شرکت در مجمع سالانه و دادن رای .... می باشد. دوستان عزیز برای جامعه شطرنج مهم ترین علت اعتراض به روند انتخابات آگاه نمودن مجمع فدراسیون شطرنج به وظایف محوله است.
 
بنابر ماده (4) اساسنامه فدراسیون های ورزشی، مجمع رکن نخست فدراسیون می باشد. طبق تبصره 4 ماده (5 ) اساسنامه یاد شده تصمیمات مجمع ( با حداکثر آراء) لازم الاجراست. و البته برنامه های فدراسیون ، نصب بازرس فدراسیون و بسیاری از مسائل مهم فدراسیون باتصمیمات مجمع صورت می گیرد که متاسفانه طی سال های اخیر ما حرکت تاثیر گذاری از مجمع مشاهده نکره ایم. بار دیگر به اعضای مجمع یاد آور می شویم . برای رای خود، جایگاه خود و برای جامعه شطرنج کشور عزت و اعتبار و احترام قائل شوید.
 
اما در خصوص متن دفاعیه وزارت ورزش در مورد شکایت مطروحه نزد دیوان، موارد زیر قابل تامل می باشد:
 
1- جناب آقای خادم معاون محترم وزارت ورزش در نامه شماره 8604/5/د مورخ 12/6/1394 به هیچ عنوان بحثی در مورد توقف اجرای آیین نامه مطرح ننموده اند و تنها در فراز پایانی نامه یاد شده خواستار اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری مصوب 11/2/1381 هیات محترم وزیران شده اند. ضمن این که حتی در صورت درخواست ایشان مبنی بر توقف اجرای آیین نامه مزبور، لازم بود تا موضوع از طریق بخشنامه ای مجدداً به کلیه فدراسیون ها ابلاغ می شد.
 
2- در مصاحبه هفته گذشته جناب آقای سجادی معاون محترم توسعه ورزش های قهرمانی، صحبت از توقف اجرای آیین نامه در کمتر از یک هفته پس از ابلاغ آن از سوی وزیر محترم ورزش شده است که این موضوع علاوه بر این که در هیچ کجا، نه منتشر شده و نه ثبت شده است با دفاعیات مطروحه نزدشعبه 1 دیوان عدالت اداری در تناقض می باشد. شایان ذکر است که شخص ایشان در مصاحبه ای که در محل وزارت ورزش (مورخ 25/5/1393)  انجام دادند خود به اجرای تبصره 18    ماده (21) آیین نامه  تاکید داشتند .
 
یاد آور می شویم برای ما  حلاوت قهرمانی  مسعود مصدق پور و آرین غلامی در مسابقات نوجوانان جهان در هفته گذشته، بسیار شیرین تر از رای دیوان عدالت می باشد.
 
در پایان جا دارد از کلیه عزیزانی که ما را در انجام تکلیف خود به طرق مختلف یاری کردند، سپاسگزاری کنیم.
 
احمد رضایی قلعه - علی قائم مقامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *