يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳

تعبیر جالب موسویان از تروریسم آمریکا

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 454735
مذاکره کننده پیشین هسته‌ای کشورمان در نشستی در پاسخ به اتهامات غربی‌ها علیه ایران گفت که اگر با طرف ایرانی بنشینید می‌توانند ۳۰۰ روز بدون توقف برای شما دلیل و مدرک بیاورید که آمریکا بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کنفرانس سالیانه کانون وکلای آمریکا در واشنگتن برگزار شد. این کانون با ۴۰۰ هزار عضو، بزرگترین کانون وکلای جهان است.

عنوان امسال کنفرانس در مورد "قوانین امنیت ملی" بود و بیش از ۶۰۰ تن از قضات، وکلا، حقوقدانان، متخصصین امنیت ملی در این نشست دو روزه حضور یافتند.

حسین موسویان در این کنفرانس سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد سلاح‌های کشتار جمعی و توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی سخنرانی کرد.

سخنگوی پیشین پرونده هسته‌ای ایران گفت ۳۶ سال است که آمریکا و غرب ایران را در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی متهم می‌کنند. اجازه بدهید چند حقیقت در مورد استراتژی ایران در مورد سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک و توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی را به اطلاع شما برسانم:

۱- ایران عضو معاهده هسته‌ای موسوم به ان پی تی،کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیک و معاهده منع آزمایش سلاح هسته‌ای است.

۲- به جز موضوع هسته‌ای، سازمان‌های اجرایی معاهدات و کنوانسیون‌های مذکور هیچ مشکلی با ایران در مورد اجرای این معاهدات نداشته و هیچ اتهامی را هم متوجه ایران ندانسته‌اند.

۳- از سال ۲۰۰۳ که بحران هسته‌ای ایران آغاز شد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیشترین بازرسی‌های تاریخ خود را از ایران بعمل آورد و هیچگاه نیر انحراف برنامه هسته‌ای ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای را تایید نکرد.

۴- ابهامات اصلی در برنامه هسته‌ای ایران مربوط به گذشته و دهه ۱۹۸۰ است و نه برنامه جاری هسته‌ای ایران.

۵- رهبر عالی مذهبی-سیاسی ایران طی یک فتوای دینی، ساخت و استفاده از کلیه سلاح‌های کشتار جمعی را حرام اعلام کرده است.

۶- مرجعیت شیعه در مورد حرمت ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی اجماع نظر دارد لاکن علمای اهل سنت اختلاف نظر دارند.

۷- ایران بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان است. صدام حسین با کمک آمریکا و اروپا در دوران تجاوز به خاک ایران، از سلاح شیمیایی استفاده کرد و بیش از ۱۰۰۰۰۰ ایرانی را کشته و مجروح کرد. اما ایران از سلاح شیمیایی برای مقابل به مثل استفاده نکرد چون از نظر دینی آن را حرام می‌دانست.

۸- ایران مبتکر طرح خاورمیانه بدون سلاح هسته‌ای است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ پیشنهاد کرد. ایران از ابتدا از طرح خاورمیانه بدون کلیه سلاح‌های هسته‌ای نیز حمایت کرده است.

۹- ایران معتقد است که تنها اسرائیل سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای دارد و مانع اصلی تحقق طرح‌های خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی است. قدرت‌های جهانی هم با این دو طرح استراتژیک صرفا بازی می‌کنند آنهم بخاطر حمایت از سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل.

۱۰- ایران معتقد است که آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی ناقض اصلی معاهده ان پی تی هستند زیرا نه تنها سلاح‌های هسته‌ای خود را امحاء نکرده بلکه توان بمب هسته‌ای خود را تقویت و با کشورهای سازنده بمب هسته‌ای مثل هند و پاکستان و اسرائیل رابطه استراتژیک هم برقرار کرده‌اند.

۱۱- توافق هسته‌ای ایران جامعترین توافقی است که در تاریخ عدم اشاعه سلاح هسته‌ای بدست آمده است.

۱۲- توافق با ایران شامل حداکثر تعهدات معاهده ان پی تی و مقررات آژانس است و عالیترین سطح راستی آزمایی را در بر گرفته است.

۱۳- توافق (هسته‌ای با ایران) بدین دلیل بدست آمد که استراتژی آمریکا در مورد جنگ و تحریم شکست خورد.

۱۴- اگر اصول این توافق توسط سایر کشورهای منطقه اجراء شود، طرح خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای عملا تحقق خواهد یافت.

۱۵- اجرای کامل این توافق، در را برای همکاری در مورد حل و فصل بحران‌های منطقه باز خواهد کرد.

دیو جونز مدیر سابق سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا نیز در این نشست به سخنرانی پرداخت و چند محور را مطرح کرد:

۱- با این توافق آمریکا هم غنی سازی ایران را پذیرفت و هم با رفع تحریم‌های ایران موافقت کرد. این یک باخت تاریخی برای آمریکاست.

۲- آمریکا برای ایجاد اجماع جهانی برای کشاندن ایران به شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌ها سال‌ها سرمایه گذاری کرده بود که با این توافق همه چیز را به باد داد.

۳- آمریکا با پذیرش غنی سازی و آب سنگین ایران، در واقع هر دو مسیر ساخت بمب هسته‌ای را در اختیار ایران باقی گذاشت.

۴- توافق هسته‌ای معادلات منطقه را به نفع ایران و به ضرر اسرائیل و متحدان عرب بویژه عربستان تغییر داد.

۵- توافق هسته‌ای در یک سال آینده ۱۵۰ میلیارد دلار در اختیار دولت ایران قرار می‌دهد که موجب سلطه ایران بر منطقه خواهد شد.

۶- با توافق هسته‌ای، در حقیقت آمریکا یک رژیم تروریستی و ناقض بزرگ حقوق بشر را از سقوط رهانید.

۷- قطعنامه‌های تحریم سازمان ملل علیه ایران، قوانین آمره جهانی بودند که با توافق هست‌ ای تماما نقض شد.

* پاسخ‌های موسویان به اتهامات علیه ایران

موسویان در پاسخ به اتهامات سخنرانان به ایران در مورد تروریسم خطاب به حقوقدانان آمریکا گفت: دولت شما دولت ایران را یک دولت تروریست می‌خواند. اگر با طرف ایرانی بنشینید می‌توانند ۳۰۰ روز بدون توقف برای شما دلیل و مدرک بیاورید که آمریکا بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. ایران معتقد است گروه‌های تروریستی تکفیری کنونی مثل القاعده و داعش و بوکوحرام و جبهه النصره ساخته و پرداخته آمریکاست. برای آمریکا و همه جهان هم روشن است که متحدین آمریکا در منطقه پشتوانه ایدئولوژیک ومالی و تسلیحاتی تروریست‌های تکفیری هستند.

دبیر پیشین دبیر خانه شورای امنیت ملی ایران همچنین در مورد اتهامات حقوق بشری گفت: آمریکا ایران را در زمینه حقوق بشر محکوم می‌کند اما ایران معتقد است که اساسا آمریکا صلاحیت ادعای حقوق بشر و دموکراسی در منطقه را ندارد چون در ۶۰ سال گذشته از رژیم‌های دیکتاتور و فاسد در خاورمیانه با دموکراسی زیرصفر حمایت کرده است.

سخنگوی پیشین هسته‌ای همچنین در مورد این ادعا که برجام ناقض مقررات جهانی است گفت: برای مخالفین برجام در آمریکا مقررات بین المللی مطرح نیست بلکه برای آنها خواست سیاسی اسرائیل ملاک است. زیرا در موضوع هسته‌ای معاهده ان پی تی قانون بین‌الملل است و برجام در برگیرنده تعهدات حداکثرب ایران در چهارچوب این معاهده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت به موسویان
همونی که متهم به جاسوسی شد
اینم پاسخ دلواپسان و البته مهدی محمدی!
سیاح
مطمئنی پوشش نیست !?
اگر جاسوس باشد گفتم اگر ایراد نگیر ، اگر جاسوس باشد باید برای نفوذ بیشتر به نفع نظام حرف بزند تا به موقع بتواند مثمر ثمر واقع شود
من قضاوتی ندارم فقط جواب سانده اندیشی را دادم
Iran, Islamic Republic of
ما قدر موسويان را نمي دانيم. همين الان رجانيوزعليهايشون اتهام زني كرده... خدا وقيامت و... فقط شعاره براي بعضيها