چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۲

سخنان پناهیان درباره نفوذ

يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب: 454412
پناهیان: راه نفوذ از افرادی است که از مسیر ولایت‌مداری خارج شده‌اند
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در نشست سراسری  مدیران حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، با بیان اینکه اولین زمانی که بحث نفوذ مطرح شد در زمان حضرت آدم بود، اظهار داشت: ابلیس زمانی که رجیم شد از خداوند سه تقاضا کرد و خداوند نیز هر سه را به او عنایت کرد و سپس از خداوند تقاضا کرد چیزی از کرامت خود به او اعطا کند که خداوند نیز نفوذ را به او عنایت کرد.
 
وی تصریح کرد: آن سوی سکه نفوذ ولایت‌مداری است وگرنه انسانی که ولایت‌مدار نباشد قابل نفوذ است و نفوذ می‌تواند انسان را از مسیر تعالی خود خارج کند.
 
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد:‌ نفوذ کار ابلیس است و کار او موثر واقع می‌شود و هر کسی چیزی از جنس ابلیس داشته باشد نفوذ در آن اثر دارد.
 
حجت‌الاسلام پناهیان افزود: نفوذ می‌تواند به ولایت‌گریزان و کسانی که به طاغوت میل دارند موثر واقع شود.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اصل نفوذ به یک بحث سیاسی که رهبری راه انداخته باشد ختم نمی‌شود، گفت: آموزش ما سکولار است، آن گاه می‌خواهیم جامعه ما انقلابی شود باید راه‌های نفوذ مشخص و در بین نخبگان آموزش داده شود.
 
حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: ما در طول تاریخ در تنظیم معارف دینی دچار ضعف بودیم. نفوذ در جامعه و فرد با تشابهاتی همراه است، وقتی این تشابهات وجود دارد جایگاه و نفوذ و پذیرش آن در انسان نقطه ضعف او می‌شود. در جامعه نیز می‌توان این‌گونه تفسیر کرد که راه نفوذ از افرادی که ولایت‌مدار نیستند و یا از مسیر ولایت‌مداری خارج شده‌اند، است. 
 
وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات نفوذ آن قدر علنی است که امکان بیان آن حتی به مردم نیز وجود ندارد.
 
حجت‌الاسلام پناهیان در پایان با تاکید بر اینکه نفوذ در آینده واقعیت بیشتری پیدا خواهد کرد، گفت: باید با نتایج نفوذ مبارزه و جلوی آن گرفته شود. با بررسی بیشتر می‌توان نقاط ضعف را نیز مشخص کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *