چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

تجلیل از شاعر فقید انقلاب و دو کتاب

يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 454308
سعید حدادیان از برپایی مراسم تجلیل از نویسندگان کتاب‌های «دا» و «پایی که جا ماند» و همچنین قیصر امین پور در آئین پایانی جشنواره ادبی سوختگان وصل خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سعید حدادیان دبیر سیزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» گفت: سیزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل به پاس احترام و تجلیل از مقاومت ایثارگری شهر دزفول این پایتخت مقاومت و ایستادگی تحت عنوان «الف دزفول» در دو بخش شعر و داستان، دوشنبه ۱۸ آبان ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود.

حدادیان افزود: این همایش با ذکر خیر مقدم به مهمانان توسط دکتر کلانتری رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران آغاز و پس از آن سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، دکتر سنگری و حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه سخنرانی خواهند کرد و در آخر نیز حاج صادق آهنگران به مرثیه سرایی خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در این همایش از ۳۰ شاعر و ۱۰ داستان نویس منتخب قدردانی و از آقایان دکتر سنگری و سعیدی راد، از نویسندگان و شاعران بنام دزفول و سرکار خانم سیده زهرا حسینی نویسنده کتاب «دا» و آقای ناصر حسینی نویسنده «پایی که جا ماند» و همچنین زنده یاد قیصر امین پورتجلیل می‌شود.

وی درباره آثار رسیده به این همایش گفت: حدود ۶۰۰ اثر در دوبخش شعر و داستان توسط دبیرخانه همایش دریافت شده است و هیات داوران این همایش نیز در بخش داستان آقایان احمد شاکری، جهانگیر خسروشاهی و خانم معراجی پور و در بخش شعر آقایان مرتضی امیری اسفندقه، مصطفی محدثی خراسانی، اسماعیل امینی و بنده در بخش پایانی بوده ایم.

دبیر سیزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» ادامه داد: ۲۴ نفر از شعرا و ۸ نفر از نویسندگان بنام و بسیاری از مسئولان در این مراسم شرکت خواهند کرد. علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، محمد رضا سنگری، فاضل نظری، سعید بیابانکی، علی محمد مؤدب، ناصر فیض، محمد مهدی سیار، میلاد عرفان پور و... از شعرا و احمد شاکری، محمدرضا سرشار، سیده زهرا حسینی، جهانگیر خسروشاهی، مرتضی سرهنگی، سید ناصر حسینی، گلعلی بابایی و خانم معراجی پور از نویسندگان در این همایش حضور خواهند داشت.

وی گفت: ۲۶ جلد کتاب های این سیزده همایش نیز انشالله در آینده نزدیک رونمایی خواهند شد.

حدادیان درباره کیفیت آثار رسیده به این دوره از همایش گفت: در بخش داستان هیات داوران به وجد آمدند و معتقدند علی رغم خاص بودن زیاد موضوع از لحاظ کیفی با ارتقای قابل ملاحظهای مواجه شده اند. در بخش شعر نیز با استقبال خوبی مواجه بودیم و شعرها از نظر کیفی از موقعیت خوبی برخوردار بودند.

وی باتوجه به تجلیل از مرحوم قیصر امین پور در این همایش با ذکر خاطره ای ازاین شاعر بنام کشورمان گفت: سال ۷۹ با اینکه خیلی در مراسم مربوط به شعر شرکت نمی‌کرد و از لحاظ جسمی احوال خوشی نداشت وقتی برای کنگره شعر امام علی علیه السلام خدمت ایشان رسیدم تا از ایشان دعوت کنم خیلی استقبال گرمی کرد و بلافاصله بعد از عنوان موضوع دعوت گفت چون شما دعوتم کردید می‌آیم؛ من، آقای انسانی و شما را به خاطر اینکه به لحاظ شاعر بودن در ارائه شعر ملاحظات لازم را به عمل می آورید به طور ویژه دوست دارم. البته یک خاطره جالب دیگرم از ایشان این است که یک وقتی ترانه عاشقانه گفته بودم وقتی برایش خواندم گفت ترانه عاشقانه تو هم عارفانه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *