پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

از خبر پی‌نوشت آقا شوکه شدم

دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 242617
نویسنده و راوی کتاب پایی که جا ماند، گفت: پی‌نوشت آقا شیرین‌تر از خبر آزادیم از اسارت بود و پس از شنیدن این خبر ساعت‌ها گریستم و سه شبانه‌روز خواب به چشمانم نرفت.
به گزارش جهان، سید ناصر حسینی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در یاسوج با اشاره به چگونگی مطلع شدن از پی‌نوشت مقام معظم رهبری بر کتاب پایی که جا ماند اظهار کرد: علی شیرازی یکی از مروجان و اشاعه دهندگان ادبیات مقاومت و پایداری در کشور بوده که این خبر مسرت‌بخش را به من داد.

وی افزود: علی شیرازی چند سالی نماینده رهبری در نیروی دریایی سپاه بود و اکنون نماینده معظم‌له در سپاه قدس است که برای نخستین بار این خبر را به من داد و ایشان کتابی دارد که در آن تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر آثار مختلف گردآوری شده است.

از خبر پی‌نوشت آقا شوکه شدم
راوی و نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" در ادامه گفت: چند روز پیش بود که آقای شیرازی با من تماس گرفت و گفت که حضرت آقا این افتخار ار به تو داده‌اند که تقریظی بر کتاب داشته باشند که تا اکنون هنوز در حال هوای شوکه کننده اولیه این خبر قرار دارم.

حسینی‌پور افزود: از آن جهت بسیار خرسندم که کتاب "پایی که جا ماند" این گونه مورد توجه معظم‌له قرار گرفته چرا که ما در مقابل همه بزرگی و عظمت ایشان ذره‌ای از هیچیم.

این آزاده و جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: این کتاب در حد و اندازه‌ای است که معظم‌له به آن توجه داشته و من نیز به عنوان یک راوی می‌توانم بگویم که خشکم زد و حتی نتوانستم به درستی جواب آقای شیرازی را به عنوان حامل خبر بدهم.

در طول چند روز اخیر صدها بار پی‌نوشت آقا را خواندم
نویسنده اثر ماندگار کتاب پایی که جا ماند به لحظات نخستی که این خبر را شنیده اشاره کرد و گفت: پس از دریافت این خبر چندین ساعت گریه کردم و اگر اغراق نکرده باشم در مدت سه روز حتی یک ساعت هم نخوابیدم چرا که پی‌نوشت رهبری به قدری سنگین بود که تاکنون بیش از صدها مرتبه آن را خوانده‌ام و مطمئنم که باز هم آن را صدها بار دیگر خواهم خواند.

وی با بیان این که همواره آرزو داشته‌ام که برای لحظه‌ای رهبری معظم انقلاب را از نزدیک زیارت کنم و این بزرگترین توفیق برای پیروان آن حضرت است، گفت: اما اکنون می‌بینم که معظم‌له با همه مشغله‌ای که داشته و رهبری جهان اسلام را در برابر کفر بر عهده دارند، کتاب ۸۰۰ صفحه‌ای پایی که جا ماند را مطالعه کرده و بیش از ۱۰۰ ساعت وقت شریف خود را به این امر اختصاص می‌دهند.

حسینی‌پور افزود: همان‌گونه که در مرقومه معظم‌له نیز متبلور است خوانندگان در این کتاب بیش از همیشه با درد و رنج فرزندان ایران اسلامی در بیدادگاه‌های بعثی آشنا می‌شوند.

از ظرفیت‌ و توانمندی بی‌بدیل رهبری در امور فرهنگی استفاده کنیم
وی گفت: هر چند رهبری بیش از همه به مناطق جنگی و عملیات‌ها اشراف دارند ولی در این کتاب ایشان آشنایی کاملی با پد خندق و پایمردی رزمندگان اسلام پیدا می‌کنند، آن‌جا که تعداد ۱۱۹ نفر از رزمندگان اسلام که تعداد ۸۸ نفر آن‌ها فرزندان رشید کهگیلویه و بویراحمد بودند چگونه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح تنها با دست خالی ایستادگی می‌کنند.

نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" با بیان این که این مرقومه اشک مرا درآورد و هیچ‌گاه در زندگی تا به این حد خوشحال نشدم، افزود: شخصیت مقام معظم رهبری یگانه و استثنا بوده و ایشان به جز زعامت دینی و سیاسی جهان اسلام در حوزه‌هایی همچون فرهنگ و رسانه نیز الگویی بی‌نظیر هستند که باید از این ظرفیت بزرگ به خوبی در کشور استفاده کرد.

حسینی‌پور اوج کرامت رهبری در این پی‌نوشت را در کلماتی همچون کتابی نخوانده‌ام و نشنیده‌ام دانست و گفت: معظم‌له عنوان می‌کنند که در مورد اوج قساوت و خباثت رژیم بعث عراق نسبت به اسرای جنگی ایران تاکنون مطالبی این چنین نخوانده و نشنیده‌اند که این کلمات و جملات سنگین برای من و کتاب "پایی که جا ماند" تا ابد مایه مباهات و افتخار است.

این آزاده و جانباز کهگیلویه و بویراحمدی به حلاوت این پی‌نوشت اشاره کرد و گفت: شیرینی این خبر هزاران برابر شنیدن خبر آزادی از اسارت بود و نمی‌توان آن را با هیچ دست‌مزد مادی مقایسه کرد.

خبری گواراتر از پی‌نوشت آقا در عمر ۴۰ ساله خود نشنیدم
وی به عمر ۴۰ ساله خود اشاره کرد و گفت: هر چند خبرهای ناگوار بسیاری در زندگی خود شنیده‌ام ولی در میان خبرهای گوارای این عمر چهل ساله، هیچ کدام به اندازه پی‌نوشت محکم و متین رهبری دلنشین نبود.

حسینی‌پور با بیان این که کلمه به کلمه مرقومه رهبری بر کتاب پایی که جا ماند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌ام، افزود: وقتی به نوشته معظم‌له نگاه می‌کنیم جملات ایشان حالت پله را دارد.

نویسنده و راوی کتاب پایی که جا ماند با ذکر این مطلب که در نگارش این کتاب سعی کردیم به مسائل روزمره نپردازیم، عنوان کرد: خط به خط این کتاب درسی دارد چیزی که آقا به آن اشاره فرمودند.

وی به مراتب و پله‌های مختلف مرقومه مقام معظم رهبری در این کتاب اشاره کرد و گفت: پله نخست این است که آقا ابتدا تحسین و شگفتی را بیان فرموده سپس احساس عزت را اشاره می‌فرمایند و در پله سوم از غم و خشم و نفرت سخن به میان می‌آورند.

حسینی‌پور با اظهار این سخن که خشم در زندگی گاهی اوقات فروکش می‌کند، افزود: اما خشمی که با خواندن این کتاب از قساوت بعثی‌ها حاصل می‌شود خشمی ماندگار است.

این نویسنده ادبیات پایداری در ادامه به برنامه‌هایی که در این زمینه و به میمنت پی‌نوشت رهبری بر کتاب پایی که جا ماند تدارک دیده شده، اشاره کرد و گفت: دفتر حفظ آثار و همچنین حوزه هنری برنامه‌ای برای رونمایی از این مرقومه دارند.

وی به پیام دیگر این پی‌نوشت اشاره کرد و گفت: من فرزند کوچکی از دیار محروم کهگیلویه و بویراحمد هستم که تا پیش از این بسیاری از مسئولان صدای این مردم را نشنیده بودند ولی اکنون مقام معظم رهبری این شخصیت بی‌بدیل جهان اسلام با رشادت‌ها و استواری فرزندان این دیار بیش از پیش آشنا شده‌اند که این افتخاری برای من و همه مردم این استان ولایت‌مدار است.

متن مرقومه مقام معظم رهبری در ذیل آمده است:

بسمه تعالی
تاکنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیده‌ام که صحنه‌های اسارت مردان ما در چنگال نامردمان بعثی عراق را، آنچنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد. این یک روایت استثنایی از حوادث تکان دهنده‌ای است که از سویی صبر و پایداری و عظمت روحی جوانمردان ما را، و از سویی دیگر پستی و خباثت و قساوت نظامیان و گماشتگان صدام را، جزء به جزء و کلمه به کلمه در برابر چشم و دل خواننده می‌گذارد و او را مبهوت می‌کند. احساس خواننده از یک سو شگفتی و تحسین و احساس عزت است، و از سویی دیگر غم و خشم و نفرت. … درود و سلام به خانواده‌های مجاهد و مقاوم حسینی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *