يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۲۲
۶۱
هاشمی هوش و حواس خود را از دست داده است؛

باید به درگاه خدا توبه و استغفار کنیم که چرا تا به حال درباره آقای هاشمی با مردم حرف نزدیم

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 453449
باید به درگاه خدا توبه و استغفار کنیم که چرا تابه‌حال درباره آقای هاشمی با مردم حرف نزده‌ایم و بنده تصمیم دارم از این به بعد با مردم درباره وی حرف بزنم. اظهارات متناقض و نادرست هاشمی مثل بمب اتم بیانگر این است که وی هوش و حواسش را از دست داده است.
باید به درگاه خدا توبه و استغفار کنیم که چرا تا به حال درباره آقای هاشمی با مردم حرف نزدیم
گروه سیاست "جهان نيوز" ـ  علیرضا زاکانی مدیر مسئول هفته‌نامه پنجره در پاسخ به سؤالی در خصوص دفاعیات خود در دادگاه مطبوعات و در پی انتشار مقاله‌ای علیه هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان اعلام کرد: شاکی هیئت نظارت بر مطبوعات است و ما شاکی نیستیم اما ما به شکایت رسیدگی کردیم که شکایت درست است.

وی گفت: در ادامه قاضی از نماینده دادستان سؤال کرد: "شما شاکی هستید یا آقای ظهوریان (دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات)؟" که ظهوریان گفت: "ما شاکی نیستیم! خوددادستانی شاکی است و ما فقط گزارش دادیم". نماینده دادستان نیز خطاب به دبیر هیئت نظارت گفت: "گزارش‌های شما فرمت داشته و گفتید این فرد جرم مرتکب شده است" اما هیچ‌کدام شکایت را به‌عهده نمی‌گرفتند. در نهایت این دو نفر به تفاهم نرسیدند، اما قاضی شکایت نماینده دادستان را قبول کرد که قبول داشت جرم واقع شده است.

مدیرمسئول هفته‌نامه پنجره همچنین گفت: در ادامه جلسه نوبت به دفاعیات من رسید؛ من اولاً دأب هفته‌نامه پنجره را که رعایت اخلاق، انصاف و جنبه کارشناسی در بیان نظرات انقلاب اسلامی است، اعلام کردم و گفتم من جنبه لفظ غیرمنطقی و تند را قبول ندارم و دأب خودم نیز همین است، خودم بیش از صد مقاله و یادداشت در پنجره منتشر کردم که گواه این مدعا است.در پنجره نیز ما درباره یک موضوع له و علیه و مخالف و موافق را می‌آوریم و بعد از ۷ سال نخستین بار است که به دادگاه می‌آیم و دو بار فقط تذکر گرفتم که هر دو بار عنادورزی و سیاسی بود وگرنه تذکر واردی نبود.

وی افزود: بنده همچنین در دفاعیات خود گفتم: "در رابطه با این پرونده نیز که به اختلافات آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله هاشمی پرداخته و حرف دو طرف را آورده، لذا برای آن معلوم است اگر بخواهید از جهت شکلی به ماجرا بپردازید و لفظ را ملاک قرار دهید، بنده تندی لفظ را نمی‌پسندم. به‌نظرم می‌شد بهتر باشد و این هم در کارهای ما استثنا بود نه قاعده، اما اگر در مورد محتوا می‌گویید محتوا کاملاً درست و قابل دفاع است و آقای هاشمی اشکالات متعددی دارد".

زاکانی تصریح کرد: من ادامه دادم در سطح انقلاب تا به امروز آقای هاشمی یک ویژگی خاص داشته و مسیری را طی کرده که ماحصل‌ آن این قضاوت است که قبل از انقلاب اندیشه وی در برخی موارد من‌جمله در حمایت از منافقین پیوستگی لازم را با امام(ره) نداشته است. هاشمی نمی‌تواند بگوید از منافقین حمایت نکرده است. بعد از انقلاب نیز در مقاطعی که وی بروز و ظهور داشته است، هم مقاطعی بوده که کارهای بسیار خوبی انجام داده و بابت آن کارها باید از وی تشکر کرد و هم دچار اشکالات اساسی و مبنایی بوده است. وقتی مسیر وی را به اندیشه‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری ارجاع می‌دهیم، اشکالات عدیده دارد.

وی ادامه داد: من گفتم نخستین اشکال آقای هاشمی این است که خودش را «حق» می‌داند و همه چیز را با خود می‌سنجد! و در هر مقطعی که قرار می‌گیرد به‌فراخور آن مقطع نکاتی را مطرح می‌کند که نفع خودش را شامل می‌شود، مثلاً سال ۷۹ یکی از تشکل‌ها دو دیدار با وی داشتند که وی باصراحت گفته بود: "من یک فرق با رهبری دارم؛ من قائلم انتخابات محدود و کنترل‌ شده باشد و آدم‌ها را حساب شده از صندوق بیرون بیاوریم! اما رهبری قائلند که انتخابات با حضور گسترده مردم باشد و هرچه مردم می‌گویند، توجه شود". زاکانی به خبرنگار تسنیم گفت: البته نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گاه اجازه نداده که این ایده خطرناک آقای هاشمی عملی شود و هرآنچه در انتخابات اعلام شده آرای مردم بوده است و همواره تلاش نظام این بوده که انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این دو نگاه است که از زمین تا آسمان متفاوت است، آیا این نگاه با «میزان رأی مردم است» تطبیق دارد؟! قطعاً آرای مردم و حق الناس با نگاه آقای هاشمی همخوانی ندارد. هاشمی انتخابات کنترل شده‌ای را می‌خواهد که خودش از آن بیرون بیاید، اصلاً آقای هاشمی به چه دلیل در انتخابات ۸۴ و ۸۸ مقابل رأی مردم ایستاد و گفت "تقلب شده است"؟ برای اینکه وی رأی مردم را قبول ندارد، به آن اعتنا نمی‌کند و رأی مردم را زمانی قبول دارد که به خودش رأی دهند!!

وی خاطرنشان کرد: همچنین گفتم؛ نکته دوم این است که ما را کسی نمی‌تواند به‌عنوان بخشی از تاریخ انقلاب یک قطره از دریا نداند. ما در دانشگاه‌ها دیدیم، وی در دانشگاه‌ها قائل بر این بود: "من در کابینه خود سیاسی هستم، الباقی باید کار کنند" و این کار کردن را حتی به دانشجو تعمیم می‌داد و می‌گفت: "در دانشگاه حق کار سیاسی ندارید"، این هم با اندیشه رهبری تناسبی نداشت، خوب، آقای هاشمی می‌خواست این کار را انجام دهد اما الآن قائلند هم کار سیاسی باید انجام شود هم کار سیاسی و اجتماعی بی‌در‌ و پیکر انجام شود. پس معلوم است نه آن کارش درست بود و نه این و در واقع باز دارد خودش را می‌بیند.

زاکانی افزود: بنده در ادامه دفاعیاتم سرفصل‌های دیگری از جمله مفاسد اقتصادی، پرونده کرسنت، استات اویل و نقش پسر آقای هاشمی را باز کردم، برخی فرزندان آقای هاشمی دچار فسادهای اقتصادی‌ای شده‌اند که خواهید دید کشور را تا سالها متضرر خواهد کرد. سرفصلی درباره تحریم‌ها و آمریکا باز کردم و گفتم وی از این جهت، فرسنگ‌‌ها با اندیشه امام(ره) فاصله دارد و حق نمایندگی آن را ندارد، اگرچه ما راضی نیستیم وی آسیب بخورد ولی وی خودش چنین می‌خواهد. چون در این وادی حرکت‌ می‌کند. اما به‌نظرم باید به درگاه خدا توبه و استغفار کنیم که چرا تا به حال درباره آقای هاشمی با مردم حرف نزدیم و بنده تصمیم دارم با مردم درباره وی حرف بزنم و بگویم وی چه خطاهای فاحشی داشته و دارد که هزینه‌های سنگینی را به نظام تحمیل کرده و می‌کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نکته بعدی که گفتم این بود که این مسئله یک تتمه دارد، به‌نظرم وی توانمندی‌هایش را از دست داده و اشکال در این بخش پیدا شده است که محل طمع واقع شده است، درباره نقش آقای هاشمی در انتخابات و فتنه ۸۸ صحبت کردم. وی در جلسه‌ای به‌نقل از آقای محمدی ری‌شهری ادعا کرده بود که فردی از ستاد انتخاباتی رئیس جمهور سابق ۵۰هزار تومان گرفته که به وی رأی دهد. آقای اژه‌ای رسیدگی کرد، این حرف درست نبود. حتی در مجمع تشخیص مصلحت که مطرح شد، آقای محمدی ری‌شهری گفت که چنین حرفی نزده است. وقتی خاطرات آقای هاشمی از این قبیل است، معلوم است که قابل اعتنا نیست. اخیراً هم دیدید که از بمب اتم(!!) در دهه ۶۰ سخن گفته که به‌شدت مورد سوء استفاده رسانه‌های بیگانه قرار گرفته است و این سوء استفاده هنوز هم ادامه دارد، آیا انسانی که هوش و حواس دارد، این‌گونه حرف می‌زند که مملکت را دچار مشکل کند؟ یا مطلبی که درباره بشار اسد گفت، آمریکا گفته بود؛ بشار اسد از بمب شیمیایی استفاده کرده برای اینکه اسد را از ظرفیت شیمیایی تخلیه کنند، از آن طرف آقای هاشمی گفته: "اسد نباید مردم خود را به این شکل بکشد"، که بعد هم معلوم شد تروریست‌ها با استفاده از سلاح شیمیایی مردم را کشته بودند تا برای مداخله آمریکا زمینه سازی کنند. اگر آقای هاشمی دقت داشته باشد نباید این‌گونه حرف بزند، باید درباره وی تجدیدنظر صورت گیرد. این‌گونه اظهار نظرها حاکی از آن است که آقای هاشمی هوش و حواس ندارد و باید در رفتارش و اظهار نظرهای نادرستش تجدید نظر کند.

زاکانی گفت:‌ در آخر نیز گفتم: "می‌خواهم یک لایحه دفاعیه نیز به شما ارائه دهم" که رئیس دادگاه گفت: "دیگر لایحه نمی‌خواهد و آخرین دفاعت را مطرح کن!" و به‌عنوان آخرین دفاع گفتم حرف‌های منتشر شده کاملاً درست است.
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کی میشه این مملکت از دست این خاندان یه نفس راحتی بکشه؟
Iran, Islamic Republic of
شير پير عرصه سيايت حضرت آيت الله هاشمي خدا يارو نگهدارت چون امام در وصفتان فرمودند هاشمي زنده است تا نظام زنده است
هاشمی یک پیر مرد بازنشسته پولداره فقط همین تکرار کن !
Iran, Islamic Republic of
اگه بازنشسته بود كه اينقد ازش حرف نميزديد هاشمي زنده و پابرجاست همانطور كه امام پيش بيني كرده بودند
حسن
امام نیز گفتند ملاک حال افراد است.
United States
خودشو چند روز نامه زرد بهش میپردازن ولاغیر!!!
یا امام را نشناختی و یا هاشمی را . احتمالا تا آخر عمرت هم نشناسی.
متاسفانه برخی حرفهای هاشمی از روی عقلانیت و تعقل نیست .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بهتر است جمله “نهضت زنده است تا هاشمی زنده است” را در کنار جمله ی معروف “ملاک وضعیت فعلی افراد است” بگذاریم و حساب هاشمی انقلابی را از هاشمی استحاله شده، جدا کنیم،‌ همانطوری که برخی از یاران پیامبر در صدر اسلام نیز علی رغم تعریف و تمجیدهای حضرت پیامبر در برابر حضرت امیرالمومنین ایستادند نباید ایشان و هیچ کس دیگری را از این خطا و انحراف مبرا و مصون بدانیم.مطمئناً جمله حضرت امام در آن زمان یک جمله صحیح و درست بوده است ولیکن آن چیزی که محل اشکال دارد این است که جناب هاشمی نتوانست جایگاهی که حضرت امام برای ایشان متصور شده بود را حفظ کند
حسین
Iran, Islamic Republic of
رسول خدا (ص) در مورد زبیر لقب سیف الاسلام را به کار بردند یعنی وی شمشیر اسلام است ولی همین زبیر بیعت خود را با حضرت علی (ع) شکست و در جنگ جمل علیه امیرالمومنین (ع) شمشیر کشید و فتنه کرد تا حکومت علوی را ساقط کند.
صرفا یه واقعه تاریخی رو نقل کردم ، همین!
ali
Iran, Islamic Republic of
احسنت
تفکر
United Arab Emirates
آخه آدم عاقل، یه خورده فکر بعد حرف بزن، سیر تحول و افکار این آقا را از اول انقلاب بخون بعد حرف بزن ، فقط چند نمونه می گم بقیه اش را برو دنبالش با تعصب جاهلیت صحبت نکن ؛ 1_ قتل های زنجیره ای سید مهدی هاشمی و پیگیری ایشان و آقای منتظری برای جلوگیری از اعدام این فرد 2_ بحث قائم مقامی آقای منتظری رجوع کنید به وصیت نامه سیاسی الهی امام 3_ موضع ایشان در قبال فتنه 88 و......
United States
بیشین سرجات
فاتح
هاشمی زنده است تا تاریخ زنده است
Iran, Islamic Republic of
زرشک
سایه
United States
شرط میبندم کسی که این حرف زده اسم مستارش ناصر است چون همیشه وقت بلده این تکه کلام اشتباه را تکرار کنه
هاشمی زنده است چون نظام از خطاهایش چشم پوشی میکند نه بیشتر
Iran, Islamic Republic of
مشکل خیلی مردم با این خاندان همین ادبیات پاچه خوارانه امثال شماست
ستار
امام خمینی(س): بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است منبع: (صحیفه امام، ج7، صص495 و 496
عزیزم خواهش مثل اربابتان بیانات امام را تحریف نکنید .
شما ها هیمن یک کار را بکنید بزرگترین خدمت را به اسلام در این برهه ا زتاریخ کشور انجام داده اید خیلی ممنونم
وظاهراًایشان ایشان ازفرمایش امام دچارسوءبرداشت شده و چون خودش روبه موت است قصدداردانقلاب راهم باخودش دفن کند
آقای محمدهاشمی افشاگری دکترزاکانی رابی ادبی خوانده ووعده تاریخ داده اندخدمت ایشان عرضی دارم

ببری مال مسلمان وچومالت ببرند
بانگ وفریادبرآری که مسلمانی نیست
این نشانه همان روح خان منشی خاندان شمانیست که هرچه شما بگوییدفحش نیست ولی هرچه دیکران بگویندفحش است؟
گاهی حرفهایی به مردم میزنیدکه ازشدت تفرعن اصلاًمتوجه بی ادبانه بودنش هم نمیشوید
اگرایشابه ناتوانی عقلی ایشان بی ادبی است وبایدبرایش منتظرتاریخ بود،
افاضات عفت مرعشی که حکم دادگاه راپدرسوختگی می داندیاسیدحسن مرعشی که برخی ازمردم رابی شرف معنی می کندویاآقای هاشمی که به احمدی نژادوروستائیان وولایتمداران وغیره توهین می کندنشانه ی کدام ادب خانوادگی است؟
دوست وهمراه شماجناب دکترروحانی که ...
آقای محمدخان هاشمی
خودشکن آیینه بشکستن خطاست
یاد یه کلیپی افتادم که در خصوص این بود که چرا شیر های نر به شکار نمی روند! پیر شیر
Iran, Islamic Republic of
امام فرموده اندهاشمی زنده است چون نظام زنده است تحریف نکنین
بهلول
پاچه خواری عاقبت نداره ! با حلوا حلوا کردن هم دهان شیرین نمیشه ، امام ره این هم فرمود ملاک حال فعلی افراد است . و تاریخ اسلام پر است از خیانتهای بزگانش . افهم یا اخی !
مجید
اون افرادی که تایید کردند از هاشمی به اونا چی ماسیده !!!!!!!!
عماد
خیلی جوگیر نشن بعضیا
بازنشسته
آقای زاکانی هر کس که از انحراف و تخلفات مسئولین خصوصا خواص اطلاع دارد و بخاطر ترس یا مصلحت اندیشی ،مردم را آگاه نمی کند وموجب خسران کشور و ملت میشود باید در مقابل خداوند پاسخگو باشد.
United States
پیر مرد باز نشسته که ترس نداره
Iran, Islamic Republic of
از دست دلواپسان هم همینطور
علی
آقای زاکانی حرفهایت همه اش درست درسته است.
همانطور سخنان ایشان در باره برجام
مودی
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت حلالت باشد آقای زاکانی که حرف دل میلیونها انسان دلداده انقلاب و رهبرانقلاب را گفتی. خدا میداند این هاشمی چه خونی به دل رهبر عزیز و بزرگوار انقلاب کرده است.
محمود
آیت الله هاشمی یکی از سیاست مداران با هوش دنیا ست که روز بروز هم بر تجربیاتش افزوده می شودآنهایی که افراط یا تفریط میکنند فکر میکنند خیلی باهوشند
Iran, Islamic Republic of
حرف شما کاملاً درسته! مهران مدیری در برره! (افعال معکوس)
خوب من واسه اون دنيا متاسفم كه هاشمي يكي از باهوشترين سياستمداراشه
عربی
Romania
بله تنها عیبش اینه که ثبات اندیشه و موضع نداره .. و هیچ درکی از فقر مردم نداره و پشتیبان بی چون و چرای فساد فرزندانش است...
برو خدا رو شکر کن با هفت تیر نکشتنت
محمد
آقای زاکانی شما درست فرمودید منه کارمند دانشگاه آزاد اسلامی تا کی باید این خاندان را تحمل کنیم ،این خانواده هر جا که انتخابات آزاد برگزار شد با شکست مواجهه شده اند و تمام تقصیرات را کردن مردم می اندازند ، گاهی دانستن میشه حق مردم ، گاهی اصلا" حق ندارند مردم بفهمند .
حسین
خدا آقای زاکانی و تمام دشمنان نفاق را برای اسلام و انقلاب حفظ کند
خدا کند بزرگان متوجه وبا بصیرت شوند وولایت را یاری کنند و دشمن کاملا از ایران ناامید شود
آقای زاکانی خداوند پشت و پناهتان باد هرچه بیشتر این شخص جا مانده از انقلاب و به اردوگاه دشمن پیوسته را معرفی نمایید تا مردم با چهره های عجیب انقلاب بیشتر آشنا شوند و دچار دودستگی و شک نگردند.
Iran, Islamic Republic of
من مطمئن هستم زاکانی مشکل شخصی با آیت‌الله هاشمی دارد چون فقط انتقاد میکند آخرت فراموش نضود
Iran, Islamic Republic of
ترس از هاشمی شما را به این حال و روز انداخته است
جناب زکایی خسته نباشید لطفا دست این افراد معاند و دور از انقلاب اسلامی را بیشتر رو کنید اینان همه انگلیسی مرام وانگلیسی تبار ند باتشکر از زحمات تان
هوشنگ صلح جو
Iran, Islamic Republic of
از جان آیت الله چی میخواین؟!!!
چشم دیدن محبوبیت او را ندارید؟ مردم ما همیشه کسانی ک مخلصانه به آنها خدمت می کنند را دوست دارند...

باز هم میگم آیت الله هاشمی ذوالقرنین انقلاب است

به خورشید خاک نپاشید دلواپسان جاهل
احسنت
gra
توبه کن حاجی توبه به بقیه هم بگو توبه کنند.
ع...
شما هم تا الان شجاعت و تعهدتون را از دست داده بودین
امیدوارم که واقعا بیدار شده باشین و بقیه هم مثل شما دیگه خودشونا به خواب نزنن و سرشونا از زیر برف بیرون بیارن و این ها را رسوا کنن
ح
Iran, Islamic Republic of
ایشان خودش خودش را به سقوط دارد می کشد. مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین.
Iran, Islamic Republic of
حتما" برای کارهایتان توبه کنید البته اگر باور قلبی به این کار دارید !
محمود
ببین کار ما به کجا رسیده که برای توهین نکردن به شخصیت هایمان باید توبه کنیم ؟واقعا جای تأسف دارد بجای اینکه از توهین به افراد باید به درگاه خدا توبه کنیم برعکس شده
افشین
الان در کشور کسانی از رفسنجانی دفاع می کنند که دارای شرایط زیر هستند 1-ضد انقلاب و وابستگان به آنها 2-فتنه گران و عوامل اجیر شده آنها 3-امریکا و اسرائیل و انگلیس و عوامل داخلی و خارجی آنها 4-تعداد کمی ادم های ناآگاه و ساده لوح مذهبی که تحت تاثیر عوامل بالا قرار گرفته و از تشخیص حق و باطل ناتوان مانده اند
لیلا
منظور ایشان توهین نیست. بلکه روشنگری درمورد همچین شخصیت وخاندانیست
آقای زاکانی اگه مردم هاشمی رو قبول نداشتن که روحانی 18000000 رای نمی آورد
ح
تو نماینده مجلس هستی واقعا برات متأسفم
احسنت بر زاکانی.
عبید زاکانی
من هم باهات موافقم، جلد دوم کتاب رساله دلگشای منو خودت بنویس، اسمشو بذار عقده های بگم بگم شماره دو،من باهاتم عزیز دلم
یاشار
آیت‌الله مکارم شیرازی یادآورشد: مخالفت با برجام نه با موازین شرع و نه با موازین قانونی می‌سازد، به همین جهت خوب است این مساله را پایان یافته تلقی کنیم، مشکلاتی اگر دارد که دارد باید به فکر آنها بود.

اما حاج آقا! جاي بسي شگفتي است...
اگر هاشمي را از شما بگيرند ، كل نان و ابتان تعطيل ميشود ، پس براي سلامتي اش دعا بفرماييد ...
درود بر رسایی .