چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۱
۱

آمریکا: توان رفع تحریم ایران را نداریم!

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 453442
مشاور ارشد رئیس دفتر اقتصادی وزارت خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه تصریح کرد واشنگتن در زمینه برداشتن تحریم‌های نفتی علیه کشورها از تجربه لازم برخوردار نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا، بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه دولت آمریکا با نحوه اثرگذاری بر کشورها از طریق وضع تحریم‌های نفتی آشنایی بیشتری دارد تا از طریق رفع آنها برداشتن تحریم‌های نفتی علیه ایران را چالشی پیش روی واشنگتن دانست.

طبق گزارش پایگاه خبری «آرگوس مدیا»، «​دانیل آن»، مشاور ارشد رئیس دفتر اقتصادی وزارت خارجه آمریکا در نشست «اندیشکده مطالعات بین‌المللی و راهبردی» در واشنگتن گفت: «ما برای نحوه اثرگذاری بر کشورها با رفع تحریم‌ها، در مقایسه با وضع آنها، در مرحله‌ای هستیم که نیازمند یادگیری هستیم.»

وی اضافه کرد وزارت خارجه آمریکا و دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خارجه آمریکا، در حال یادگیری در زمینه اثرات برداشتن این تحریم‌ها هستند.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است وفق سند «برجام» که در تیرماه سال جاری بین ایران و گروه ۱+۵ امضا شد، تحریم‌های وضع شده علیه بخش صنایع نفت ایران را در قبال اعمال برخی محدودیت‌های در برنامه هسته‌‌ای این کشور رفع کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد رشد عرضه نفت آمریکا توانایی این کشور برای استفاده از ابزار تحریم علیه کشورهایاصلی تولیدکننده نفت را بالا برده است. وی گفت: «انقلاب نفت شل توان تحمل آمریکا و کل دنیا در برابر شک‌های بهای نفت خام افزایش داده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نخيراين كليد ها هم زنگ زدند وهيچ قفلي باز نشد. خدا سرانجام كار بخير كنه.