شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران:

قبوض آب و برق یکی می‌شوند

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 453406
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: با بررسی های انجام شده در پی تجمیع قبوض آب و برق هستیم.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد هاشمی امروز در نشست خبری اظهار داشت: رشد و یادگیری منابع انسانی، تأمین برق مطمئن و پایدار، ارتقای سطح رقابت‎پذیری و ارتقای رضایت مشتریان ازاهداف و راهبردهای استراتژیک این شرکت است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران تصریح کرد: در حوزه تهران 19 پست انتقال 105 فوق توزیع با هزار و 415 فیدر و 11 هزار و 357 دستگاه پست فشار متوسط وجود دارد که یک سوم تأسیسات زمینی کل کشور را شامل می‌شود.
 
وی تأکید کرد: طول شبکه متوسط زمینی 6 هزار و 100 کیلومتر و شبکه متوسط زمینی کل کشور 18 هزار و 700 کیلومتر است که 33 درصد و یک سوم کشور را نشان می‎دهد.
 
وی افزود: همچنین طول شبکه فشار ضعیف 11 هزار کیلومتر و کل کشور 40 هزار کیلومتر است که این رقم 26 درصد کل کشور را شامل می‌شود.
 
هاشمی ادامه داد: احداث تأسیسات زمینی از جمله کابل‌های زمینی، احداث پست‌ها و نیز نگهداری آنها کار بسیار سنگینی است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران تعداد مشترکین تهران را 4 میلیون و 300 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: فروش برق در سال گذشته 19 هزار گیگابایت ساعت بوده این در حالی است که در کل کشور 21 هزار گیگابایت در ساعت است که میزان اعتبار آن نزدیک 2 میلیارد تومان بوده است که تقریبا یک پنجم فروش کل کشور است.
 
هاشمی همچین به پیک بار مصرف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 4 هزار و 50 مگاوات بوده که امسال به 4 هزار و 185 مگاوات رسیده است.
 
وی تصریح کرد: تلفات در حال حاضر 7.1 درصد بوده که نسبت به سال 86 تقریبا 50 درصد کاهش یافته است که این فعالیت‏ها در مجموع با فعالیت 3 هزار پرسنل در این شرکت بوده است.
 
وی ادامه داد: مهم‌ترین کار ما این است که مدیریت مصرف را در تهران بهینه کنیم چرا که هزینه سرمایه‌گذاری در صنعت برق بیشتر است به عنوان مثال برای یک مگاوات باید 3 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری صورت گیرد بنابراین وظیفه ما این است که مردم را در جهت کنترل مصرف آگاه و اطلاع‎رسانی کنیم.
 
هاشمی ادامه داد: 60 درصد مصرف مردم تهران در تابستان سرمایشی است که اگر شش ساعت پیک مصرف را کنترل کنیم می‌توانیم در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی گام اساسی برداریم، در تهران 2 هزار و 334 مشترک اداری داریم که 28 درصد مصرف را شامل می‌شود.
 
وی ادامه داد: شرکت توزیع برق تهران سالی 200 هزار مشترک جدید را می‌پذیرید، 150 هزار مشترک جدید و 50 هزار مشترک تقویت و افزایش می‎یابد کشور ما در حال حاضر جزء کشورهای توسعه یافته است اما توسعه ناهمگون به طوری که امسال ساخت و سازها در کشور کاهش یافته و این امر بسیار تأثیرگذار بوده است.
 
وی همچنین ادامه داد: 485 مگاوات از طرق مختلف صرفه‎جویی داشته‌ایم به طوری که برای سال اینده 500 مگاوات در نظر گرفتیم که این صرفه‎جویی از طریق آموزش، اطلاع‎رسانی به مردم، صنایع و ادارات در دستور کار است که بتونیم برای گذر از تابستان 500 مگاوات صرفه‎جویی داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: هر چقدر بیشتر بتوانیم به مردم اطلاع‎رسانی و آگاهی دهیم می‎توانیم مصرف را در کشور کنترل کنیم.
 
وی همچنین ادامه داد: تلفات در سال 86، 14 درصد بوده که اکنون به 7 درصد رسیده است و برنامه‌ریزی شده است تا آخر سال آینده به 6 درصد برسد.
 
هاشمی ادامه داد: برای این امر 23 آیتم تعریف شده است که 12 آیتم در بخش شبکه و 11 آیتم در لوازم اندازه‎گیری است.
 
وی ادامه داد: فروش انرژی در سال گذشته 1.8 میلیارد تومان بوده است که در سال‌جاری پیش‎بینی ما این است که به 2.3 هزار میلیارد تومان برسد.
 
وی تصریح کرد: کل صنعت برق زیان‌ده است باید دولت در این زمینه کمک کند چرا که ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و یکی از اشکالات صنعت برق این است که نمی‏تواند ذخیره سازی نماید هر چقدر تولید کرده آن را به مصرف می‏رساند برق در حال حاضر به قیمت ارزان به دست مصرف‎کننده می‏‏‌رسد و باید فرهنگ‎سازی در جهت مصرف برق صورت گیرد چرا که برق یک کالای بسیار حیاتی است و سرمایه‎گذاری در آن بیشتر است.
 
تجمیع قبوض آب و برق در آینده‌ای نزدیک
 
وی از تجمیع قبوض آب و برق در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این خصوص با پژوهشگاه نیرو جلساتی را برگزار کردیم و امیدواریم به تدریج این طرح را به صورت آزمایشی اجرایی کنیم.
 
وی همچنین در خصوص طرح فهام گفت: 2 هزار کنتور نصب شده که بیشترین کار را از طریق تعرفه‎ها انجام می‎دهیم.
 
هاشمی ادامه داد: برای جلوگیری از سرقت برق از سیم‎های مسی و از قفل‌های ویژه در پست‎های برق استفاده کردیم تا سرقت کاهش پیدا کند در همین زمینه گشت‎های شبانه‎روزی بر این امر نظارت می‌کند تا بتوانیم سرقت را به صفر برسانیم.
 
وی در خصوص تلفات نیروی انسانی گفت: در سال‎جاری تلفات جانی نداشتیم بلکه برخی از افرادی که بدون شناخت داخل پست رفته و این امر باعث گرفتن جان آنها شده است.
 
وی همچنین گفت: 60 درصد شرکت توزیع برق بخش خصوصی و 40 درصد آن دولتی است.
 
هاشمی در خصوص ارائه انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: متأسفانه در اکثر مناطق بدون اینکه مجوز داشته باشند از برق استفاده می‎کنند و ما این موضوع را در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح کردیم چرا که نباید برق بدون مجوز مورد استفاده قرار گیرد و این موضوع هم‌اکنون در دست بررسی است.
 
وی ادامه داد: شبکه برق تهران به لحاظ قدمت بالای 50 سال نیاز به بازسازی و به روزرسانی دارد برای پنج سال آینده حدود 1000 میلیارد تومان بودجه لازم است تا بتوانیم 30 درصد شبکه را بازسازی کنیم.
 
هاشمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه فیش ارسالی توسط پیک، قیمت گزافی گرفته می‎شود، گفت: از سال 84 هزینه ارسال فیش برق به 700 تومان افزایش یافته تقریبا یک ماه است که برای کسانی که فیش خود را بنا به دلایلی دریافت نکرده‎اند با ارسال مجدد فیش برق مأمور پیک 4 هزار تومان دریافت می‏کند این موضوع در کل کشور اجرا می‎شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 40 میلیون مشترک در تهران داریم که نصف این تعداد از کنتورهای دیجیتالی و سه زمانه استفاده می‎کنند چند سالی است که کنتور مکانیکی کنار گذاشته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
مجتمع‌ها که آب مشترک دارند چه می‌شود؟
Iran, Islamic Republic of
مدیریت و هنرمندی دو مدیریت کلان !
محمدی
آیا با تجمیع قبوض هزینه های آبونمان هم تجمیع میشود یا تصاعدی حساب میکنند؟