جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

کاهش دما در شمال و شمال شرق کشور

يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 453092
دمای هوا امروز در نیمه شمالی کشور ۵ تا ۱۰ درجه و در شمال شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه سردتر می‌شود و بارش باران نیز در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی با عبور سامانه بارشی فعال از کشور امروز در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش باران گاهی وزش باد و در برخی مناطق نواحی مرکزی، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که به تدرج تا اوایل شب از شدت بارش‌ها در مناطق شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود.

همچنین با تقویت جریان‌های شمالی و ریزش هوا سرد در روزهای یکشنبه و دوشنبه، کاهش دما در نیمه شمالی کشور محسوس است که در مناطق کوهستانی شمال غرب، دامنه‌های البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

امروز در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می شود.

آسمان امروز تهران نیمه ابری است که گاهی ابری می‌شود و بارش باران نیز در شهرهای جنوبی این استان رخ می‌دهد. همچنین وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات تهران پیش‌بینی می‌شود.

امروز اردبیل با دمای منفی ۳ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است و زاهدان با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است.

این در حالی است که طی روز های یک شنبه و دوشنبه، کاهش دما در نیمه شمالی کشور حدود ۵ تا ۱۰ درجه و در شمال شرق کشور حدود ۸ تا ۱۲ درجه برآورد می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *