جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۴
جانشین فرمانده سپاه در همایش پدافند غیرعامل:

باید آماده اداره جنگ‌های متنوع نیابتی و مستقیم باشیم/ حمله آمریکا واسرائیل به ۱۴کشور اسلامی

چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 452446
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز خروج سوریه و یمن و بسیاری از کشورهای اسلامی از نظام اقتصادی جهان به اروپا ضربه زده است اما همه اینها نقشه جامع آمریکا است.
باید آماده اداره جنگ‌های متنوع نیابتی و مستقیم باشیم/ حمله آمریکا واسرائیل به ۱۴کشور اسلامی
به گزارش جهان، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه در همایش پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به واقعیت‌های جنگ گفت: جنگ بخشی از واقعیت‌های زندگی بشر در طول تاریخ حیات است. بر همین اساس معتقدیم کشورهایی می‌توانند ادامه حیات دهند که ظرفیت‌های لازم را برای اداره جنگ پیدا کنند.

وی افزود: اندیشه جنگ هنوز نزد قدرت‌های بزرگ به عنوان مهمترین راه‌حل سیاسی در نظر گرفته شده است، ما در جهانی زندگی می‌کنیم که واقعیت جنگ همه ملت‌ها را در همه حوزه‌ها تحت تاثیر خود قرار داده و چاره‌ای نداریم که واقعیت فضای جهانی را به رسمیت بشناسیم.

جانشین فرمانده کل سپاه بازدارندگی را یک اصل مهم عنوان کرد و گفت: بسیاری از جنگ‌ها بر اثر خطای محاسبات سیاسی رخ داده و همه این جنگ‌ها چه کوتاه و چه بلند و چه مقطعی، سرنوشت ملت‌ها و مسیر آنها را تا حدودی تغییر داده است.

سردار سلامی به جنگ‌های نیابتی و مستقیم اشاره کرد و گفت: ما باید آماده اداره جنگ‌های متنوع نیابتی و مستقیم باشیم، جمهوری اسلامی ایران دیکته هیچ بیگانه‌ای را نمی‌نویسد و خود انشاءکننده ادبیات جدید مبارزه ملت‌های مسلمان است.

وی افزود: باید تمام توان خود را به کار گیریم تا اگر دوباره درگیر جنگی شدیم بتوانیم از همه عناصر تشکیل دهنده ملتی‌مان دفاع کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه به پایگاه‌های هوایی آمریکا در ۲۲ کشور اسلامی اشاره کرد و گفت: آنها از همین پایگاه‌ها به کشورهای مسلمان حمله می‌کنند.

سردار سلامی افزود: امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا به ۱۴ کشور اسلامی حمله کرده‌اند که سودان، لیبی، تونس، عراق، یمن، لبنان، سوریه، پاکستان و ... بخشی از آنها است. انبارهای تسلیحات آمریکا و اسرائیل باز شده و ابرهای باران‌زای جنگ در سرزمین‌های اسلامی بارش گرفته است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای قرار گرفتن در مدیریت جهانی ۴ دهه است که جنگ را در سرزمین‌های اسلامی مدیریت می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: کشورهایی می‌توانند ادامه حیات دهند که ظرفیت‌های لازم را برای اداره جنگ داشته باشند، اکثر جنگ‌ها قابل پیش‌بینی و پیشگیری نیستند و نبودند و همه آنها چه کوتاه و چه بلند و چه ائتلافی و غیرائتلافی مسیر سرنوشت ملت‌ها را تغییر داده است.

سردار سلامی به برخی تحولات در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: اروپا تابعیت سیاسی آمریکا را پذیرفته و تحریم ایران و خروج سوریه و یمن از نظام اقتصادی ضربه‌هایی را به اروپا و دیگر کشورها وارد کرده و اگر عراق را با شرایط امنیتی و سیاسی امروز می‌بینیم که بسیاری از قدرت‌ها در تلاشند آن را تجزیه ژئوپولوتیک کنند ناشی از جنگ‌هایی است که صدام بر ما و کویت تحمیل کرد و باعث شد آمریکا به آن حمله کند.

وی نقش غرب را برای مسلمانان شعله‌های آتش عنوان کرد و گفت: امروز نبرد ما با دشمنان کوچک و بزرگ بر سر این است که آنها می‌گویند ما شما را تهدید می‌کنیم و قدرتمان را توسعه می‌دهیم اما شما باید قدرت خود را متوقف کنید این منطق آنها است و آنها می‌خواهند برای ما دیکته بگویند اگر برای جنگ آماده نباشیم اجازه زندگی در صلح را به ما نمی‌دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان تصریح کرد: امروز زمان طلایی واکنش به بحران در اختیار ماست و پدافند غیرعامل نیز می‌تواند در این صحنه مدیریت خوبی را انجام دهد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
Iran, Islamic Republic of
من آماده جانفشانی در راه اسلام هستم...
رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
سیاح
با آمادگی برای مبارزه ، شکست خواهند خورد
سردار درود بر شرف و مردانگی پاسداران
اگر سپاه نبود کشور نبود
مردم صاحب بصیرت و عزیز ایران اسلامی باید در صحنه باشند مانند همیشه گوش به فرمان رهبری
متأسفانه عده ایی فعلا مشغول پهن کردن انواع فرش قرمز برای ورود دشمنان قسم خورده این کشور هستند و وقت مقابله با دشمن را ندارند....
ایرانی
كاش پیمان نامه صلح جهانی هزار ساله بین دولت ها امضا می شد باهرفرهنگ ومذهبی که هستند ومذهب درهمه کشورها آزادبود.