دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰

کاهش جرائم خشن در کشور

سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 452274
جانشین فرمانده ناجا از کاهش جرائم خشن و سرقت های مسلحانه در کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سردار اسکندر مومنی در صبحگاه نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی بجنورد اظهار کرد: جرائم خشن و سرقت‌های مسلحانه در خراسان‌شمالی و به تناسب آن در سطح کشور کاهش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: با همکاری همه دستگاه های سیاسی،قضایی،انتظامی و نظامی و زعامت مقام معظم رهبری، امنیت کامل از نقطه صفر مرزی تا عمق شهر ها در کشور برقرار است.

مومنی ادامه داد: در حالی که در کشورهای پیرامون ناامنی موج می زند و تروریسم با حمایت استکبار امان را از زندگی عادی مردم گرفته است،در جمهوری اسلامی امنیت قابل قبول و مطلوبی برقرار است.

وی با ذکر این که بدون امنیت پیشرفت و توسعه محقق نخواهد شد،افزود: امنیت مقدمه پیشرفت و توسعه در هر کشوری است.

مومنی با اشاره به رویکردهای امنیت،عنوان کرد: پلیس باید پلیس اجتماعی بوده و امنیت را در همه ابعاد برای مردم برقرار کند.

وی با بیان این که امنیت مردم محور از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت: امنیتی که مردم محور نباشد شکننده بوده و پایدار و قابل قبول نخواهد بود.

مومنی با اشاره به پلیس افتخاری و استقبال مردم از این طرح ،افزود: باید در پلیس اجتماعی و یا محله محور به گونه ای رفتار شود که آحاد ملت احساس امنیت کنند.

وی یادآورشد: با توجه به این که بخش بسیار اندکی از افراد در جامعه قانون شکن هستند ،برقراری امنیت به وسیله پلیس ،مشارکت و حضور مردم را می طلبد تا مجرمین و قانون شکنان احساس ناامنی داشته باشند.

مومنی با ذکر این که رفتار پلیس با مردم باید توام با ادب،اخلاق،رافت،عدالت و اقتدار باشد،خاطر نشان کرد: خوشبختانه در خراسان‌شمالی نیروی انتظامی با تلاش مجاهدانه و به دلیل تعامل گسترده با همه دستگاه قضایی، نظامی و انتظامی از امنیت مطلوب و قابل قبولی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان ،ادامه داد: خراسان‌شمالی با وجود مسائل اجتماعی و امنیتی در حوزه داخلی علاوه بر این که باید پاسخگوی جمعیت استان باشد، جایگاه عظیمی در کشور به لحاظ میزبانی خیل جمعیت مشتاق بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) و تامین امنیت آنان در بعد نظامی و انتظامی دارد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به در پیش رو بودن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی طی سال جاری ایجاد امنیت کامل و آرامش برای مردم اولویت مهم ناجا در استان است.

سردار علیرضا مظاهری ادامه داد: طی نیمه نخست امسال تلفات جاده ای در محورهای استان کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه سرقت در استان،افزود: طی سال جاری سرقت‌های مسلحانه و جرائم خشن در استان کاهش یافته است.

* کاهش ۷ درصدی سرقت در کشور

به گزارش ایسنا، سردار مومنی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به رغم افزایش سرقت در سال های گذشته و با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت این روند افزایشی، متوقف شده و هم اکنون سرقت در سراسر کشور هفت درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی به منظور پیگیری مسائل مربوط به تردد زائران در اربعین حسینی،عنوان کرد: در آن ایام مرزهای مهران،شلمچه و چذابه آمادگی پذیرش زائرین را دارند و براساس قانون وجود گذرنامه برای زائران الزامی است.

مومنی با بیان این که زائران بدون گذرنامه اجازه خروج از مرز را ندارند،افزود: هموطنان و زائران باید در فرصت باقی مانده نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند.

وی در خصوص صدور ویزا برای زائران حسینی نیز ،خاطر نشان کرد: صدور ویزا برای زائران موضوع کاملا جدایی بوده و به منظور تردد نیاز به روادید وجود دارد البته از طریق مراجع رسمی جزئیات این موضوع اعلام خواهد شد.

مومنی درباره انتخابات و تدابیر نیروی انتظامی،ادامه داد: هم اکنون ستاد امنیت انتخابات در نیروی انتظامی تشکیل شده است و پلیس با همه توان خود امنیت در انتخابات را تامین می کند.

وی با اشاره به این که هم اکنون در سطح کشور ۲۰ هزار نفر به صورت داوطلبانه در طرح پلیس افتخاری ثبت نام کرده اند،یادآورشد: طی سال جاری مشارکت مردم در پلیس افتخاری به ۵۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

مومنی با ذکر این که طی امسال روند کاهشی در تلفات جاده ای سوانح رانندگی در کشور داشته ایم،افزود: اولویت اصلی پلیس استمرار کاهش حوادث با توسعه سیستم های آموزش همگانی بوده و امیدواریم این روند تاپایان سال ادامه یابد.

وی یادآورشد: فقط عامل انسانی دلیل بروز تصادفات نیست بلکه به تناسب آن راه‌ها و ایمنی خودرو نیز در این مهم تاثیرگذار هستند.

مومنی افزود: با ارتقاء رفتارهای ترافیکی تلفات حوادث رانندگی از ۲۸ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر کاهش داشته است که این امر به مولفه های ایمنی در بخش های خودرو،راه،مردم و رسانه ها برمی گردد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی برکمین پلیس در برخی از نقاط ، خاطر نشان کرد: باید به جایی برسیم که پلیس باشد یا نباشد مردم قانون را اجرا کنند که عمل به این مهم سبب ایجاد آرامش، سلامتی و ایمنی خود مردم است.

وی با بیان این که ۹۰ درصد مردم قانون را رعایت می کنند،گفت: دسته بسیار اندکی از افراد قانون شکن هستند که باید برابر مقررات با آنان رفتار شود.

مومنی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر برنامه نیروی انتظامی به منظور تشکیل پلیس اقتصادی،اظهار کرد: بخشی از راه اندازی پلیس اقتصادی با نیروی انتظامی بوده و نیاز به سازکار و تجهیزات لازم دارد و بخش عمده ای نیز نیازمند قوانین مربوطه توسط دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: اما در عین حال نیروی انتظامی آمادگی لازم را به منظور راه اندازی پلیس اقتصادی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *