دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

سودان: روابط ما با ایران طبیعی است!

سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 452266
سخنگوی وزارت امور خارجه سودان روابط خارطوم با تهران را طبیعی و عادی توصیف کرد.
به گزارش جهان، میزان به نقل از خبرگزاری دولتی سودان (سونا) خبر داد، "علی الصادق" گفت: سودان روابط خود با ایران را طبیعی و عادی می داند.

وی با اشاره به اینکه پیوستن خارطوم به ائتلاف طوفان قاطعیت (متجاوز به یمن) به اقتضای تعهدات سودان به موضوع ملی گرایی و ائتلاف منطقه ای است افزود: تصمیم مشارکت در عملیات ائتلاف (متجاوز به یمن) ارتباطی به مناسبات سودان با هیچ کشوری ندارد.

این در حالی است که گردانی از نیروهای زمینی سودان هفته گذشته برای پیوستن به ائتلاف متجاوز به یمن وارد شهر عدن در جنوب این کشور فقیر عربی شدند.

۳۰۰ سرباز و افسر سودانی روز شنبه هفته گذشته از طریق دریا وارد یمن شدند.

عربستان از ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل، با هدف باز گرداندن قدرت به هادی و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

این حملات تاکنون حدود ۷ هزار کشته بر جای گذاشته است.

دولتمردان سودان همواره سیاست های اشتباهی را با توجیه مشکل مالی و کسب درآمد علیه جمهوری اسلامی عنوان می کنتد. این کشور در جریان جنگ تحمیلی با اعزام نیرو در کنار بعثی های عراق در شهادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دخالت داشتند و صادق المهدی نخست وزیر وقت سودان با سفر به ایران شماری از اسرای سودانی را با خود به خارطوم منتقل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
اللهم العنهم جمیعاً