دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۳

ادعای یک مقام سودانی علیه ایران

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 435169
یک مقام ارشد سودانی مدعی شد ایران تامین مالی پروژه های عمرانی در سودان را متوقف کرده و به همین دلیل دولت سودان قراردادهای خود با چند شرکت ایرانی را که اجرای پروژه های توسعه ای مهم را در خارطوم بر عهده داشتند، لغو کرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری سودان تریبیون خبر داد، یک مقام ارشد سودانی فاش کرد، دولت این کشور پس از عدم تامین اعتبار از سوی ایران،‌قراردادهای خود با چند شرکت ایرانی را که اجرای پروژه های توسعه ای مهم را در خارطوم بر عهده داشتند، لغو کرده است.

احمد قاسم، وزیر زیرساخت های فیزیکی سودان روز شنبه گفت، تهران تامین مالی پروژه های مهم توسعه ای در سودان از جمله ساخت پل ارتباطی بین شمال خارطوم و جزیره توتی و ایستگاه آب ابو سید در منطقه اومدورمن را متوقف کرده است.

وی خاطر نشان کرد، رئیس جمهوری سابق ایران در جریان سفرش به سودان در سال ۲۰۱۲ قول داده بود که وامی برای ساخت این پل و این ایستگاه آب اختصاص دهد.

قاسم افزود: «یک شرکت ایرانی عملیات ساخت پل را آغاز کرد، اما به دلیل عدم اختصاص اعتبار از سوی تهران کار متوقف شد.»

وزیر زیرساخت های فیزیکی سودان گفت، دولت سودان قرارداد خود با این شرکت ایرانی را لغو کرده و به دنبال دریافت اعتبار از یک طرف دیگر است. قاسم به زمان دقیق قطع اعتبار این پروژه ها از سوی تهران اشاره ای نکرد.

روابط تهران و خارطوم در سپتامبر گذشته یعنی زمانی که سودان مرکز فرهنگی ایران در این کشور را تعطیل کرد و دستور داد رایزن فرهنگی ایران ظرف ۷۲ ساعت این کشور را ترک کند، به یکباره تیره شد.

پیشتر گزارش هایی از گسترش ایدئولوژی شیعی در میان جوانان سودانی به دلیل فعالیت های مرکز فرهنگی ایران در این کشور منتشر شده بود.
خارطوم همچنین در ماه های اخیر به ائتلاف سعودی حمله به یمن پیوسته و در بمباران مواضع انقلابیون این کشور با عربستان همکاری کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهورسابق ازاین پولها زیادخرج میکرد ولی آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت...
Indonesia
آقای هوشمند می بینید که می گوید وام یعنی قرار بوده این پل ساخته شود توسط مهندسین ایرانی و و پول سرمایه گذاری شده هم برگردد ولی این دولت با کارشکنی اعتبار کشور را خدشه دار کرده نه ان دولت را البته اینها برای شما گفتن ندارد زیرا شما مانند بچه ها همه کارهایتان بر مینای لجبازی است نه منطق و عقل
برید همون وهابی های ال سعود براتون تکمیل کنن!