جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
سند جدید در خصوص ضرر 900 میلیونی اسکی

نشرجوابیه فدراسیون درسایت وزارت ورزش!

سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 452200
در پی انتشار خبری مبنی بر ضرر 900 میلیونی فدراسیون اسکی امروز جوابیه ای در سایت وزارت ورزش و جوانان منتشر شد!
به گزارش جهان به نقل از فارس، در تاریخ 28 مهرماه خبرگزاری فارس، خبری را روی خروجی منتشر کرد که بر اساس آن فدراسیون اسکی به دلیل برخی مشکلات متحمل 900 میلیون تومان ضرر شده بود.
 
امروز سایت وزارت ورزش در اقدامی جالب (معمولا اینگونه جوابیه‌ها از سوی سایت فدراسیون ها منتشر می‌شود) در جوابیه‌ای در واکنش به این خبر اعلام کرد مبلغ اعلام شده کمتر از چیزی بوده که منتشر شده است.
 
البته در این جوابیه نیز تأیید شده که فدراسیون اسکی به دلیل عدم اعزام ورزشکارانش به مسابقات جهانی بودجه‌اش از سوی فدراسیون جهانی نصف شده است.
 
در این جوابیه آمده است: «در خصوص نحوه پرداخت فدراسیون جهانی برای مسابقات جهانی آمریکا، ‌فرمول خاصی ارائه شده که طبق آن به ازاء حضور هر ورزشکار روی خط شروع مبلغ 4.285 فرانک سوئیس پرداخت می شود. پس به دلیل عدم اعزام هشت ورزشکار ایرانی جمعاً مبلغ 34.280 فرانک سوئیس که در واقع حق پخش تلویزیونی مورد قرارداد است به ایران تعلق نگرفته است.
 
کل دریافتی ایران از کمک های فدراسیون جهانی در سال 2015 مبلغ 60. 943 فرانک سوئیس است که البته مبلغ 34.280 فرانک سوئیس بابت عدم حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان آمریکا به ایران تعلق نگرفته است.»
 
در جوابیه فوق تنها به مبلغی که در یک مرحله به اسکی بازان تعلق گرفته اشاره شده و به بخش اصلی مبلغ که تنها بین کشورهای عضو رسمی از جمله ایران تعلق گرفته اشاره ای نکرده است. ضمن اینکه به مبالغی که بابت تهیه بلیت برای سفر به آمریکا، رزرو هتل و اقامت، سفر به ارمنستان برای دریافت ویزای آمریکا و لغو قرارداد با اسپانسر هزینه شده، اشاره ای نشده است.
 
خبرگزاری فارس برای روشن شدن قضیه سندی را منتشر می‌کند تا مشخص شود مبلغ کسر شده از سوی فدراسیون جهانی برای ایران چقدر بوده است. فدراسیون جهانی اسکی در دو مرحله مبلغ را بین کشورها تقسیم کرد. بخش کمی از بودجه بین کشورهای عضو و همین‌طور کشورهایی که به عضویت رسمی درنیامده بودند تقسیم شد که 1021 ورزشکار از این کشورها در مسابقات جهانی آلپاین و صحرانوردی شرکت کردند که به هر ورزشکار 4285 فرانک سوئیس تعلق گرفت اما بخش اعظم مبلغ تنها بین کشورهای عضو رسمی که ایران را هم در بر می‌گیرد به تعداد هزار ورزشکار تقسیم شد که به هر ورزشکار 7500 فرانک سوئیس تعلق گرفت. بنابراین در مجموع به ایران برای هر ورزشکار 11785 فرانک سوئیس تعلق می گرفت.
 
نکته دیگر اینکه طالبی رئیس فدراسیون اسکی در لحظات آخر تیم صحرانوردی شامل دو ورزشکار زن و دو ورزشکار مرد را حذف کرد. در مجموع 12 ورزشکار از حضور در مسابقات جهانی آلپاین و صحرانوردی باز ماندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *