جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بدهی ۴میلیاردی سازمان‌دانش‌آموزی به‌مربیان

سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 452165
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای یک سال تحصیلی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از مدارس بابت بوفه آنها دریافت و به سازمان دانش‌آموزی پرداخت می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه هجدهمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس که در مدرسه شهیدان رامشه برگزار شد در جمع خبرنگاران و در خصوص بوفه مدارس، اظهار داشت: بوفه مدارس توسط مدرسه اداره می‌شود و سازمان دانش‌آموزی به نیابت از معاونت تربیت بدنی و سلامت و معاونت پرورشی و فرهنگی، مسئولیت نظارت و آموزش بوفه‌ها را به عهده دارد.

وی افزود: عددی که اخیراً‌ برای دریافت از بوفه‌ها مشخص شده هنوز نهایی نشده و این موضوع در اختیار شورای استان‌هاست تا با توجه به موقعیت خود، رقم دریافتی را مشخص کنند و بر این اساس مبلغی را سالانه بابت اداره بوفه مدارس در اختیار سازمان دانش‌آموزی قرار دهند.

کفاش با بیان اینکه وزارت بهداشت نسبت به عواملی که در بوفه مدارس فعالیت می‌‌کنند حساس است، خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت معتقد است عوامل بوفه مدارس باید کارت بهداشت داشته باشند و آموزش‌های لازم را دریافت کنند؛ از سوی دیگر بحث نظارت مداوم بر بوفه‌ها را داریم که برای نظارت، بازرسانی اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بوفه‌ها مجاز به فروش تمام محصولات غذایی نیستند و باید بر اساس نظر وزارت بهداشت اجناس خود را ارائه دهند، گفت: آموزش این افراد،‌ لباس هماهنگ و استمرار نظارت و ارزشیابی بر بوفه‌ها هزینه‌هایی دارد و از نظر سازمان دانش‌آموزی، هزینه کردن این اعتبارات از محل دولت جای اشکال است.

وی افزود: بخشی از درآمد بوفه‌ها باید با نظر شوراها در استان‌ها و مناطق برای آموزش،‌ نظارت،‌ کیفی سازی و بالابردن سطح بوفه‌های مدارس هزینه شود.

کفاش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «رقم دقیق دریافتی از بوفه‌های مدارس چقدر است؟»، تصریح کرد: برای یک سال تحصیلی حداقل دریافتی ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر این مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است و اگر مدرسه‌ای بگوید درآمد کافی ندارد این مبلغ قابل کاهش است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این پرسش که مدارسی در تهران هستند که ۴۰۰ هزار تومان از بوفه آنها دریافت می‌شود، گفت: اگر موردی وجود دارد که مبالغ بیشتری دریافت می‌کنند به اداره بازرسی گزارش دهند اما ممکن است برای این مدرسه، مبلغ را برای دو شیفت دریافت کرده باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا دریافت ۲۰۰ هزار تومان از بوفه مدارس قانونی است؟»، عنوان کرد: دریافت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قانونی است زیرا صرف توسعه بوفه مدارس می‌شود و از آنجایی که بوفه‌ها درآمد دارند نمی‌توانیم از محل اعتبارات دولتی برای آموزش‌ آنها هزینه کنیم.

کفاش در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه «با بخشنامه جدید چیزی حدود ۹۰ هزار بوفه مدارس تعطیل می‌شوند؟»، گفت: حتی بوفه یک مدرسه تعطیل نشده است اما مجوز فعالیت بوفه‌ها بر اساس استاندارهایی است که وزارت بهداشت تعیین کرده است و اگر استانداردهای لازم را دریافت کنند مجوز برای آنها صادر می‌شود که تا به امروز ۲۰ هزار مدرسه مجوز فعالیت بوفه دریافت کرده‌اند، البته ممکن است برخی مدارس روستایی و کم جمعیت بوفه نداشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارسی که بوفه آنها مجوز ندارند باید در انتظار صدور مجوز باشند و مدرسه‌ای که مجوز برای آن صادر نشده باشد فعالیت بوفه آن قانونی نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که «شنیده می‌شود، مربیان سازمان دانش‌آموزی ۴ سال است که حقوق نگرفته‌اند؛ آیا این موضوع صحت دارد؟»، اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی ۱۰ تا ۱۵ هزار داوطلب دارد و مربیان آنها برای آموزش، حق‌الزحمه‌ای دریافت می‌کنند که حداکثر ۲۰۰ هزار تومان است.

کفاش تصریح کرد: از سال گذشته ۴ میلیارد تومان به آنها بدهکاریم که قول داده‌ایم تا پایان آذر بدهی سال قبل و حق‌الزحمه امسال را پرداخت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *