شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پاکستان، طالبان را به جان هند انداخت

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 452027
اسناد جدیدی از ایمیل‌های هک شده رئیس سازمان سیا فاش شده است که همکاری پاکستان و طالبان را علیه هند نشان می‌دهد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرست پست خبر داد، به دنبال افشای اسنادی از ایمیل هک شده رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا –سیا- مشخص شد پاکستان از شبه نظامیان طالبان به عنوان جاسوس برای مقابله با رشد نفوذ هند در افغانستان استفاده می‌کند. این اسناد را سایت افشاگر ویکی‌لیکس به انتشار عموم درآورده است.

به نظر می‌رسد این اسناد در فهرست اسناد محرمانه سیا قرار دارند و به گزارش‌هایی از پاکستان و افغانستان و ایده‌هایی برای سیاست آمریکا در قبال ایران مربوط می‌شود.

"جان برنان،" رئیس سازمان سیا، سه روز پس از انتخاب "باراک اوباما" به عنوان رئیس جمهور آمریکا در ۷ نوامبر ۲۰۰۸ (۱۷ آبان ۸۷) برای وی نوشت پاکستان از طالبان برای مقابله با نفوذ هند در افغانستان استفاده می‌کند.

برنان در این نامه نوشت:‌ تمایل اسلام آباد برای مقابله با رشد نفوذ هند در افغانستان و نگرانی درباره تعهدات دیرپای آمریکا در افغانستان این کشور را بر آن داشته تا روابطش را با طالبان افزایش دهد. آنها قصد دارند در صورت خروج آمریکا از افغانستان بتوانند از این شبه نظامیان برای ایجاد توازن منافع ایران و هندوستان در افغانستان بهره ببرند.

ویکی لیکس چهارشنبه هفته گذشته انتشار یکسری از اسناد محرمانه را از ایمیل شخصی برنان که هک شده است، آغاز کرد. به نظر می رسد این ایمیل ها مربوط به بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸) باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *