سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰

سه راز ۱۰۰ ساله شدن چیست؟

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 451977
یک متخصص طب سالمندی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به بیان سه راز طول عمر و ۱۰۰ ساله شدن پرداخت.
به گزارش جهان، دکتر "رضا فدای وطن" در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اگر می‌خواهید تا ۱۰۰ سالگی زندگی کنید باید به تغذیه، تحرک و فعالیت بدنی خود و مراقبت‌های بهداشتی اهمیت بدهید.

وی ادامه داد: این سه فعالیت در حیطه کنترل ماست و مورد بعدی هم قضا و قدر الهی است که باید بعد از رعایت سه مورد ذکر شده از خدای متعال بخواهیم طول عمر با سلامتی عنایت کند.

وی با تاکید بر خودمراقبتی در دوران سالمندی تصریح کرد: قدم اول در حفظ سلامتی سالمندان آگاهی‌بخشی و ارائه آموزش‌های لازم در زمینه سلامتی به سالمندان است.

فدای وطن در ادامه با اشاره به جمعیت سالمند ساوه گفت: بافت جمعیتی شهرستان ساوه طوری است که افراد به دلیل اشتغال به مشاغلی از جمله کشاورزی، کار فیزیکی زیادی انجام می‌دهند و در نتیجه در سنین پایین‌تر شکسته می‌شوند و نیاز است برنامه‌های سلامتی خاصی برای آنان طراحی شود.

وی افزود: بخش زیادی از حفظ سلامتی در دوران سالمندی به خود افراد برمی‌گردد و افراد خود مسئول سلامتی‌شان هستند. قدم اول برای این کار ارائه آگاهی‌های لازم به افراد سالمند است.

فدای وطن گفت: پدیده سالمندی از بدو تولد آغاز می‌شود و با گذشت زمان ویژگی‌های مثبتی را با خود همراه دارد مثلا به تجربیات ما افزوده می‌شود، ولی از طرف دیگر ممکن است بعضی از توانایی‌های جسمی‌مان کاهش پیدا کند و مشکل زمانی بوجود می‌آید که در این دوران نتوانیم از تجربیات‌مان استفاده کنیم.

وی افزود: باید با واقعیات زندگی کنار بیاییم و از همه مراحل زندگی بهره کافی ببریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *