سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

"بلک واتر" آمریکا علیه یمن وارد میدان شد

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 451846
پس از اجاره نظامیان سودانی، این بار عناصر شرکت آمریکایی بلک واتر به‌درخواست عربستان تحت عنوان نظامیان کلمبیایی برای شرکت در جنگ علیه مردم یمن وارد این کشور می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، منابع یمنی فاش کردند به‌ درخواست عربستان، عناصر شرکت بلک واتر تحت عنوان نظامیان کلمبیایی به یمن می‌روند.
 
عبدالله بن عامر خبرنگار یمنی دلایل و انگیزه‌های این اقدام را تشریح کرد و درباره پیامدهای آن طی روزهای آینده هشدار داد.
 
عامر صحت خبرها مبنی بر اعزام نظامیان کلمبیایی به یمن به‌درخواست عربستان را بعید ندانسته است،‌ با این حال درباره این مسئله که افسران و نظامیان از ارتش کلمبیا باشند، اظهار می‌کند بلکه مزدوران وابسته به شرکت بلک واتر هستند که در کلمبیا فعالیت می‌کنند و اکثر نظامیانش از کشورهای آمریکای جنوبی هستند.
 
عامر تأکید کرد کلمبیا مرکز محوری در جذب نظامیان شرکت بلک واتر و آموزش آنها با توجه به نفوذ آمریکا در این کشور است که بسیاری تعبیر "اسرائیل آمریکای لاتین" را برای کلمبیا به کار می‌برند.
 
خبرنگار یمنی افزود بلک واتر یک سازمان امنیتی و نظامی است و به نظامیانش بر اساس تدابیر قانونی اتخاذ شده در دولت سابق آمریکا، مصونیت قانونی در برابر هرگونه پیگرد قضایی احتمالی داده است و نقش آن در پی اشغال عراق از سوی آمریکا نمایان شد که نظامیانش، جنایات هولناکی را علیه عراقی‌ها به‌ویژه در فلوجه مرتکب شدند، این شرکت آمریکایی همچنین تاریخ بسیار سیاهی در افغانستان دارد.
 
وی سخن گفتن از جذب نظامیان کلمبیایی را تنها آماده سازی و پوشش و در عین حال هدف از آن را آماده سازی رسانه‌ها و افکار عمومی برای این موضوع دانست مبنی بر اینکه نظامیانی که تابع نظام کلمبیا هستند، به یمن اعزام می‌شوند، در حالی که حقیقت چیز دیگری است و  باندهای سری‌ترین سازمان جهان هستند.
 
عامر افزود دلایل دیگری وجود دارد که کشورهای متجاوز را وادار کرده است از حقیقت کسانی که از کلمبیا جذب خواهند کرد، سخن نگویند که این دلایل به وجهه منفی شرکت بلک واتر برمی‌گردد که فرماندهانش از سال‌ها پیش به فکر تغییر نام آن پس از ارتکاب جنایاتی در عراق افتاده‌اند.
 
وی اظهار داشت بلک واتر خدمات خود را همچنان به تمام همپیمانان آمریکا ارائه می‌کند و اعضایش در بیشتر مناطق درگیری حضور دارند و این شرکت به ایفای نقش‌های مشکوک به‌نفع نظم نوین جهانی می‌پردازد به‌طوری که با همین هدف در دوران حکومت جرج بوش پسر ایجاد شد و یکی از  افراطیون آمریکایی که رابطه نزدیکی با محمد بن زاید از مقامات اماراتی داشت، آن را مدیریت می‌کند. وی سال 2011 میلادی با هدف تشکیل یک یگان نظامی سری از مزدوران تحت فرماندهی نظام امارات به ابوظبی رفته بود.
 
خبرنگار اماراتی تصریح کرد مقامات اماراتی در آن هنگام با شرکت بلک واتر قرارداد چندین میلیون دلاری منعقد کردند، زیرا از گسترش آنچه بهار عربی می‌نامیدند و انتقال آن به داخل امارات وحشت داشتند و البته همچنان این رابطه برقرار است و این مسئله صحت اطلاعاتی را که از کمک گرفتن ابوظبی از بلک واتر برای سیطره بر بندر عدن یمن سخن می‌گفت، تأکید می‌کند.
 
بلک واتر اولین سازمان در جهانی است که مزدور وارد می‌کند و ارتش خصوصی و تیم‌های ترور تشکیل داده و بیش از 2700 نظامی و ناوگانی از هواپیما دارد و شعار جنگی آن هم"بکُش بعد تحقیق کن که آیا کسی را که کشته‌ای دشمن بود یا خیر".
 
عامر تصریح کرد کشورهای ائتلاف متجاوزان و جنگ افروزان اگر عملیات واردات مزدوران بلک واتر تحت عنوان نظامیان کلمبیایی به یمن را متوقف نکنند، در برابر یک رسوایی به تمام معنا قرار خواهند گرفت.
 
وی به این نکته اشاره کرد که همه با ماهیت این نظامیان و حقیقت نقش آنها دیر یا زور آشنا خواهند شد و گذشت ایام هم حقیقت ارتباط برخی رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس با این شرکت بدنام را برملا خواهد کرد.
 
خبرنگار یمنی همچنین گفت نشانه‌ها و علائم متعددی نشان می‌دهد که مرحله آتی شاهد درگیری‌ و نزاع میان خود کشورهای متجاوز و گروه‌های مختلف خواهد بود و فراخواندن بلک واتر تنها برای اجرای جنگ چریکی و ترور است که ممکن است رهبران گروه‌های مختلف یمنی را با هدف فراهم کردن میدان نفوذ و قدرت نمایی این شرکت نظامی در بربگیرد، گروهی که برای سیطره بر عدن و سپس سیطره بر دیگر مناطق یمن به خدمت گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *