سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۱۰
۱۸
حضور آزادانه عنصر اطلاعاتی"روباره پیر" در خیابان های ایران؛

راز افزایش"ترددهای مشکوک"به ایران چیست؟/تست افکارعمومی‌ایران پس از"برجام"، مهم ترین‌هدف‌استراو

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 451763
کارشناسان معتقدند هدف اصلی این سفرها برآورد افکار عمومی ایران درباره برجام و انتخابات است/ ترددهای زیادی در پوشش کنفرانس‌های علمی و روابط دانشگاهی به ایران در حال انجام است
راز افزایش"ترددهای مشکوک"به ایران چیست؟/تست افکارعمومی‌ایران پس از"برجام"، مهم ترین‌هدف‌استراو
گروه سیاست "جهان نيوز"ـ  جک استراو وزیر امورخارجه سابق و نماینده فعلی پارلمان انگلیس از روز یک شنبه به همراه خانواده خود وارد ایران شده و نخست به شهر یزد سفر کرده است.

گفته می شود جک استراو در هتل باغ مشیرالممالک یزد اقامت کرده و مشغول بازدید از آثار تاریخی و قدیمی شهر یزد و نیز مراسم و آیین های سنتی یزد در ایام محرم است.

گزارش ها حاکی است جک استراو در ادامه سفر خود به ایران به شهر شیراز سفر خواهد کرد.

در حالی که استراو یک چهره شناخته شده انگلیسی و هم اکنون یکی از رابط های اصلی اطلاعاتی انگلستان با محیط داخلی ایران است، تلاش برای عادی سازی این سفر به شدت نگران کننده به نظر می رسد.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در اظهار نظری عجیب سفر جک استراو به ایران را سفری شخصی و در تور گردشگری قلمداد کرده است.

سفر استراو البته فقط یکی از نمونه هایی از مسئله نگران کننده «افزایش ترددهای مشکوک» به ایران است.

شواهد بیشتری در ماه های گذشته به دست آمده که نشان می دهد گویا بخشی از پروژه نفوذ در قالب سفرهای مشکوک گردشگری و تجاری به ایران در حال رخ دادن است؛ برای نمونه همین چندی پیش شاهد گشت و گذار ۱۴ روزه یک خبرنگار اسرائیلی در ایران بودیم، وی در این سفر گزارش هایی برای روزنامه یدیعوت آحارانوت تهیه کرده بود.

هیئت های تجاری آمریکا به راحتی به ایران سفر کرده و در رستوران های تهران جشن می گیرند، توماس اردبرینک خبرنگار نیویورک تایمز در تهران در ارتباط با سفر یک هیات تجاری آمریکایی در اوائل امسال به تهران نوشته است: «تاجران آمریکایی آزادانه در خیابان های تهران قدم می زنند و آب هویج می خورند و ...»‌.

همچنین در ماه های گذشته تعداد زیادی از ایرانیان شاغل در اندیشکده های غربی وارد ایران شده و برای کارفرمایان خود گزارش هایی از محیط داخلی ایران تهیه کرده اند.

کارشناسان اطلاعاتی در تهران عقیده دارند هدف اصلی این سفرها برآورد افکار عمومی ایران درباره دو مسئله برجام و انتخابات است.

دو سال پیش نیز رئیس هیئت پارلمانی اروپا در سفر به تهران با دو تن از محکومان امنیتی فتنه ۸۸ ملاقات کرد.

«ایران هسته ای» مطلع شده است که همچنین ترددهای زیادی در پوشش کنفرانس های علمی و روابط دانشگاهی به ایران در حال انجام است.

شرکت های متعدد غربی از جمله برندهای امریکایی هم در تلاش برای افتتاح نمایندگی های خود درایران هستند.

در حالی که ظاهرا دستگاه سیاست خارجی کشور نسبت به عمق تهدید ناشی از «رها شدن مرزهای کشور» بی توجه است، ضرورت دارد این مسئله در دستور کار دستگاه های امنیتی کشور قرار گیرد.
منبع:ایران هسته ای
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا کی میشه این کشور ما از شر انگلیس و انگلیسی جماعت خلاص بشه؟
Netherlands
حالا وزیر اطلاعات که گفته مذاکرات با تاکتیک امام حسین (ع) بود احتمالا خواهدگفت که این انگلیسی بمنظور تکمیل تلفظ حمد وسوره آمده بود که در این سفر تکمیل کرد!
یا حق
Iran, Islamic Republic of
چند سال پیش انگلیسی ها رسما اعلام کرده بودن که : ایران هرگز با انگلیس قطع رابطه نخواهد کرد، زیرا فرزندان بسیاری از مسئولین در انگلیس در حال تحصیل هستند ...
رضا
این بهترین تبلیغ برای ایرانه که یک خارجی سرشناس که دست برقضا مخالفین تندرویی هم داره با امنیت کامل در منطقه پر آشوب خاورمیانه به راحتی به سفر خودش می پردازد
خاور میانه نه آسیا غربی و دوم اینکه در ایران بوده نه کشور های دیگه که بخواد تبلیغ بشه ایران 25 ساله جنگی در ایران اتفاق نیفتاده که بخواد تبلیغی بشه همه میدونند ایران امن ترین بخش منطقه است
ساده....
United States
خب یکی از اینها را در خیابان در هتل در نمایش در همایش در سمینار با یک گلوله بکشی دیگه بقیه پیداشون نمیشه.
مرگ بر rothchild zionist ای به نام جک استراو
بصير
امروز اصفهان خوب تو دهني خورد........
از شيراز فراريش دادن به اصفهان اومد!!!!
حال به کجا فرار خواهد کرد؟؟؟!!!
جوانان انقلابي آماده.......
فداييان رهبريم...
Iran, Islamic Republic of
کمالا واضح میخوان سال ۸۸ راه بندازن ولی این بار میخوان استان های دیگر هم هم راهی کنن
عالیه نشون میده برخلاف نظر شما اصولگرایان، جمهوری اسلامی قدرتمند است.
عمار
Iran, Islamic Republic of
احتمالا دنبال نقاط مستعد وارزیابی برای فتنه بعدی است .انها از شکست فتنه88درسها گرفته اند وبا شگرد دیگری به میدان امده اند.
حامد
United States
دقیقا می تونید بگید مشکل چیه ؟ بازدید از یزد و آثار باستانی چه مشکلی داره ؟
آقای استراو یا هر گردشگر دیگه ای اگر خلافی کرد باید رسیدگی بشه در غیر این صورت ایشان هم مثل هر فرد دیگری حق داره از اماکن تاریخی ایران بازدید بکنه
ظاهرا شماها فقط ماموریت دارید تو کار دولت اخلال ایجاد کنید بهانه هم که همیشه هست
Iran, Islamic Republic of
با این طرز فکر عملا باید گردشگری را تعطیل کرد!
مردم
فقط باید بگویم برای دولتمردان متاسفم
در تاریخ این کارهایی که امروز بر کشور می نشانند نوشته خواهد شد .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بله به راحتی به سفر خودش می پردازد و به اهداف سياسي خود هم براحتي دست پيدا مي كند و گزارش مربوطه را به سرويسهاي امنيتي و جاسوسي دولت متبوع خود ميرساند و عواقب شوم آن هم گريبان ملت ايران را خواهد گرفت .!!!؟
يادتان رفته در فتنه 88 اين انگليسي ها چه فندي تو دلشون آب شده بود جشن پايان انقلاب اسلامي را گرفته بودند چمدان هاي دلار و پوند بود كه براي فتنه گران وارد تهران ميشد اما خدا خواست با حضور حزب الله در 9 دي هرچه رشته بودند پنبه شد و پولهاشون هدر رفت حالا دوباره دندان تيز كرده اند براي انتخابات اسفند 94 نقشه ها دارند تا مهره اي خودشان را وارد مجلس شورا و خبرگان كنند . ملت هشيار باشند نمايندگان واقعي خودشان را به مجلس راه بدهند نه مزدوران و جيره خواران غرب بخصوص انگليس را در هر لباس و پست ومقامي كه باشند حتي لباس روحانيت چه بسا روحانياني كه از انگليس هم حقوق دريافت مي كنند و در ميان امت اسلامي زندگي مي كنند تا زمان ماموريت شان فرا رسد .
حميد
Iran, Islamic Republic of
مگه با جند نفر حرف ميزنه ؟
روباه پیر برای چی دور مزرعه سرک میکشه ؟ برای پیدا کردن شکار و راه دسترسی به شکار و پیدا کردن راه ورود و زمان مناسب برای غارت مزرعه ... ولی بعضی ها خیال میکنند آقا روباهه اومده تا باهاشون عکس سلفی بندازه برای حفاظت محیط زیست !!!!! ؟؟؟؟ راستی این واژه ی " محیط زیست " نمیدونم چرا همه جا سرو کله اش پیدا میشه ؟؟؟؟ شما نمیدونین چرا ؟؟