شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۵

روزنامه دولت هم درباره اجرای بسته خروج از رکود نگران شد

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 451690
بسته خروج از رکود این نگرانی را در دولت و کارشناسان اقتصادی ایجاد کرده که اجرای آن باعث افزایش تورم شود به همین دلیل دولت اعلام کرده با اجرای بسته ماهانه تورم را کنترل می‌کند و اگر تورم بیشتر از یک درصد افزایش داشت اجرای بسته را متوقف می‌کند.
روزنامه دولت هم درباره اجرای بسته خروج از رکود نگران شد
به گزارش جهان به نقل از کیهان، همزمان با افزایش انتقادها از تناقضات بسته دولت برای خروج از رکود، روزنامه دولتی ایران خواستار اجرای توأم با احتیاط این بسته شد.

این روزنامه از قول یک کارشناس اقتصادی نوشت: به نظر می‌رسد دولت برای تحریک تقاضا به صبر بیشتری نیاز دارد.

بسته خروج از رکود این نگرانی را در دولت و کارشناسان اقتصادی ایجاد کرده که اجرای آن باعث افزایش تورم شود به همین دلیل دولت اعلام کرده با اجرای بسته ماهانه تورم را کنترل می‌کند و اگر تورم بیشتر از یک درصد افزایش داشت اجرای بسته را متوقف می‌کند. بنابراین اجرای بسته باید با احتیاط باشد در کنار اجرای بسته خروج از رکود، دولت باید توجه جدی به بهره‌وری داشته باشد.

براساس برنامه پنجم بهره‌وری باید ۲/۵ درصد از واحد ارزش اقتصادی را به خود اختصاص می‌داد اما این عدد به بیشتر از یک درصد افزایش نیافت. بنابراین کاری که دولت برای اجرای بهتر برنامه خروج از رکود و کنترل تورم می‌تواند انجام دهد اجرای سیاست‌های خروج از رکود به همراه افزایش بهره‌وری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منتظر
Iran, Islamic Republic of
یعنی دلواپس، افراطی ،جنگ طلب،بی شناسنامه ،بی سواد، بی پاسپورت عزتمند، به درک به جهنم ،لبو فروش راننده تاکسی ،از جای خواص تغذیه شونده،..... شده؟!!!!!!!!!!!!
ضد پایداری
لطفا کمتر سم پاشی کنید
دولت اعتدال قهرمان عرصه اقتصادی در تاریخ ایران است
حتما مشکل را حل میکنند.

منتقدین و مخالفین و معارضین، دم نزنن بهتر است.
در یک کلمه ساکت بشین..........
Iran, Islamic Republic of
در یک کلمه بی ادب
زحمت حرف زدنش افتاده گردن شما دوستان با ادب
ضد پايداري يعني سازشكار با دشمن