شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
معاون شهردار تهران خبر داد؛

یک‌پنجم جرثقیلهای تهران گواهی‌کیفیت دارند

يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 450706
معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ۹۷۸ تاورکرین در شهر تهران مشغول فعالیت هستند که بعد از ارزیابی ما مشخص شد بیشتر این تجهیزات شرایط نامناسبی از نظر استاندارد نبودن دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی شهرداری تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا توضیحاتی پیرامون وضعیت تاور کرین ها در شهر تهران ارائه داد و گفت : در حال حاضر ۹۷۸ تاورکرین در شهر مشغول فعالیت هستند که بعد از ارزیابی ما مشخص شد بیشتر این تجهیزات شرایط نامناسبی از نظر استاندارد نبودن دارند.

وی ادامه داد: در وهله اول باید گفت مسئولیت کنترل گواهینامه سلامت تاورها متوجه مهندسین ناظر در کارگاه‌های عمرانی است. جانمایی تاور بر روی سایت پلان ، وضعیت فونداسیون ، حفر چاه ارت و گواهینامه مقاومت سنجی تاور ها باید بررسی و تایید شوند و نیز پیمانکاران باید گواهی بازرسی کیفیت و گواهینامه صلاحیت اپراتور ها را اخذ کنند و مهندسین ناضر باید این موارد را تایید کنند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: متاسفانه با بررسی‌هایی که انجام دادیم نگرانی‌های ما افزایش پیدا کرد و اخطار های لازم را به پیمانکاران دادیم که چنانچه گواهی‌های مربوط اخذ نشود از فعالیت آنان جلوگیری می شود.

پشمچی زاده در ادامه به ارائه آمارهایی در خصوص تاور کرین‌ها پرداخت و گفت: از ۹۷۸ تاوری که در تهران فعالیت می‌کنند تنها ۲۱ درصد گواهی کیفیت دارند . ۲۷ درصد تاییدیه صلاحیت اپراتور و ۱۳ درصد تاییدیه گزارش از مهندس ناظر.

وی ادامه داد : ۱۲ درصد تاییده چاه ارت و ۱۲ درصد بیمه دارند. از تعداد تاور های موجود در تهران ۴ درصد مربوط به دهه ۶۰ میلادی ، ۲۱ درصد دهه ۷۰ میلادی ، ۴۷ درصد دهه ۸۰ میلادی با بیشترین درصد فراوانی ،۱۹ درصد دهه ۹۰ میلادی و ۹ درصد دهه اول قرن حاضر هستند.

پشمچی زاده سپس به مکانیسم و ساختار این سازه اشاره کرد و بیان داشت: در این سازه باید ملاحظات مربوط به اعوجاج ، خستگی در قطعات ، اطمینان از وضعیت قطع که بار اضافی نداشته باشند باید مورد بررسی قرار گیرد و ما در حال پیگیری این امر هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *