جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتقاد آیت الله نوری همدانی از بی‌حجابی

تبلیغ دین درخارج کشور مورد توجه باشد
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 450660
یکی از مراجع تقلید گفت: متأسفانه با گذشت چندین سال از بحث‌های عفاف و حجاب، بی‌حجابی و بدحجابی در برخی از شهرهای ایران غوغا می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر‏‌، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از مدیران و معاونان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه این موسسه فعالیت وسیعی دارد، افزود: مسئولیت‌های حوزوی در موسسه امام خمینی(ره) به خوبی تقسیم بندی شده است.

وی گفت: متأسفانه در برخی کتاب‌های تاریخی که در گذشته به خصوص در زمینه تاریخ معاصر ایران نگارش شده، تلاش شده نقش روحانیان در استقلال و آزادی کشور کمرنگ شود و تفکر نادرستی نیز بیان شده که باید با نگاه تاریخی درست و دقیق اصلاح شود.

استاد برجسته حوزه با اشاره به گستردگی رشته فقه عنوان کرد: ‌معارف کلامی، معارف اخلاقی، معارف معاشرت و حقوق معاشرت، معارف فرهنگی، معارف سیاسی، معارف حکومتی، معارف قضایی و معارف جهادی مسائل مهمی هستند که در فقه وجود دارند و نیازمند تحقیقات بسیار در این مسائل هستیم.

وی با بیان اینکه طبقه بندی علمی از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا انسان نمی‌تواند در همه رشته‌ها خبره باشد، گفت: گسترش درس خارج حوزه در شهر‌ها زمینه‌ساز شکل‌گیری عالمان بزرگ در بلاد مختلف است.

باید دنیا را با انقلاب اسلامی، آثار و برکات‌ آن آشنا کنیم

وی با اشاره به اینکه باید تمام دنیا را با انقلاب اسلامی، آثار و برکات‌ آن آشنا کنیم، افزود: باید راه حل مشکلات سیاسی و اقتصادی جهان را به خوبی نشان دهیم.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم فعالیت حوزویان برای حل مشکلات در سراسر جهان، افزود: چشم دنیا به شهر قم و فعالیت‌های حوزه‌های علمیه دوخته شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه با گذشت چندین سال از بحث‌های عفاف و حجاب، بی‌حجابی و بدحجابی در برخی از شهرهای ایران غوغا می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان جهان اظهار داشت: برای برطرف کردن نقص‌های موجود در کشور آشنایی کامل با مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره لازم است.

وی گفت: موج توجه به عزاداری اهل بیت(ع) هر روز در سراسر دنیا افزایش می‌یابد و ضروری است وسیله‌های لازم برای فعالیت تبلیغی در خارج از کشور ایجاد شود.

رفتار امام خمینی(ره) باید در حوزه الگو باشد

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: باید افکار امام خمینی(ره) را وارد حوزه کنیم و نواقص و کاستی‌های موجود را برطرف سازیم.

این مفسر قران کریم با بیان اینکه‌ اخلاق مانند سایر علوم نیست، افزود: در اخلاق تعهد فرد به اخلاق اسلامی بسیار مهم است و در حوزه نیز باید رفتار و برخورد امام خمینی(ره) الگویی برای دیگران باشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در زمینه‌های فقه شیعه و فقه مقارن نیازمند متخصصان حوزوی هستیم، افزود: در بسیاری از کشور‌ها سعی می‌شود گروه‌هایی تربیت شوند که شیعه و فقه شیعه را خدشه‌دار سازند همانگونه که در ماه محرم سعی دارند معارف اسلامی را تحریف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *