شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

«مشاعره عاشورایی» در رادیو ایران

يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 450549
تهیه‌کننده «مشاعره عاشورایی» از پخش این برنامه‌ در دهه‌ی اول محرم از شبکه رادیویی ایران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهدی ساعی تهیه‌کننده برنامه «قرار شاعرانه» گفت: به خاطر فرا رسیدن ایام محرم این برنامه را با مضمون عاشورایی برای رادیو ایران تدارک دیده‌ایم.

وی هدف از ساخت برنامه «قرار شاعرانه» را آشنایی مخاطب با مرثیه‌هایی که در طول تاریخ سروده شده است، دانست و ادامه داد: این برنامه رقابتی درباره زیباترین مرثیه‌های تاریخ است که در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سروده شده است.

تهیه کننده برنامه «قرار شاعرانه» گفت: این برنامه مشاعره عاشورایی با اجرای امیر غلامعلی نوری پخش می‌شود که ابتدا و انتهای برنامه وی اشعاری را در وصف عاشورا و قیام امام حسین(ع) می‌خواند.
همچنین سه نفر شرکت کننده هر برنامه در بخش های (مشاعره سنتی)، ( مشاعره مشروط) و ( مشاعره توصیفی) با موضوع عاشورا به رقابت می‌پردازند.

وی در خصوص بخش مشاعره توصیفی گفت: در این بخش به طور مثال گفته می شود شرکت کنندگان در وصف حضرت علی اصغر (ع) شعر بگویند که این اشعار می تواند با موضوع شش ماهه ، عطش وهر آنچه به آن حضرت ربط داشته باشد بیان شود.

برنامه‌ «قرار شاعرانه» یا همان «مشاعره عاشورایی» کاری از گروه اندیشه و فرهنگ رادیو ایران از شنبه ۲۵ مهر مصادف با سوم محرم تا دوشنبه ۴ آبان مصادف با ۱۲ محرم از ساعت ۲۳ از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *