شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
نظرسنجی ها هشدار می دهند؛

دردسرهای اولاند در انتخابات ۲۰۱۷ فرانسه

يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 450543
نظرسنجی ها در فرانسه نشان می دهد حزب سوسیالیست حاکم در این کشور نتوانسته رضایت عمومی را کسب کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبر داد، در یک نظرسنجی از مردم فرانسه معلوم شد که فرانسوا اولاند رئیس جمهور و مانوئل والس نخست وزیر این کشور در سال جاری پائین ترین نرخ رضایت از سوی مردم از کسب کرده اند.

در این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی آیفوپ ( Ifop) صورت گرفت میزان رضایت از عملکرد دولت فرانسه و شخص اولاند از ۲۳ درصد ماه گذشته به ۲۰ درصد در ماه جاری رسید که این میزان در سال جاری کمترین نرخ رضایت مردم فرانسه از یک رئیس جمهور حاکم محسوب می شود.

در این نظرسنجی که به سفارش روزنامه لی ژورنال دیمانچه انجام گرفته است در ماه ژانویه مردم فرانسه به خاطر عملکرد دولت در برخورد با حملات گروههای افراطی در پاریس علیه یک روزنامه تا حدودی رضایت از دولت افزایش یافته بود.

طبق اطلاعات این موسسه میزان رضایت از نخست وزیر والس در ماه سپتامبر ۳۹ درصد و در اوایل سال ۵۳درصد بود که این میزان در ماه جاری به ۳۶ درصد رسیده است.

اخبار رسیده از فرانسه حاکی از نارضایتی کلی مردم فرانسه از حزب سوسیالیست حاکم است که به نظر می رسد این نارضایتی در انتخابات سال ۲۰۱۷ به ضرر آنها تمام خواهد شد.

در نظرسنجی اخیر موسسه آیفوپ ۱۹۶۹ نفر از مردم پاریس و شهرهای دیگر فرانسه شرکت کرده بودند. یک نظرسنجی دیگر توسط موسسه پولستر فرانسه نیز حاکی از عدم رضایت مردم این کشور از حزب حاکم است.

از سال ۲۰۱۲ تا کنون حزب سوسیالیست حاکم در فرانسه در بیشتر انتخابات محلی در مقابل احزاب رقیب نتوانسته رای مطلوب را کسب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *