دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

قدرتی از" هنر هقتم‌"که‌در‌حال سقوط است

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 450390
گریمور معروف سینمای ایران از سقوط گریم پر قدرت ما در منطقه خبر داد.
قدرتی از" هنر هقتم‌"که‌در‌حال سقوط است
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله اسکندری گریمور سینما در خصوص جایگاه گریم در سینمای ایران و خارج از ایران گفت: اگر بگویم گریم ما در منطقه بی‌نظیر است، اغراق نکردم اما این بی‌نظیری کم کم در حال سقوط کردن و کم رنگ شدن است، چون بچه‌های جدید پر انرژی و با استعداد هستند اما از نظر تامین وسایل گریم در مزیقه به سر می‌برند.

وی افزود: مسئله دیگر در سقوط جایگاه گریم ایران سرسری از کنار آن گذشتن و مورد نقد قرار نگرفتن این مقوله در سینما است، چرا ما نباید در مراسم‌های سینمایی گریم را مانند دیگر عوامل فیلم مورد بررسی قرار دهیم تا جوان‌ها برای پیشرفت خود و گریم سینمای ما به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند؟! و این موضوع را بارها به مسئولان امر انتقال دادیم.

وی ادامه داد: بحث بعدی کم توجهی روزنامه‌های حرفه‌ای سینمایی به مقوله نقد گریم است آن‌ها باید به گریم مانند بازیگر، تهیه کننده و کارگردان نگاه کنند و اگر کار گریمور بد است برای بالا بردن سطح کیفی کارش او را نقد کنند و اگر فعالیتش مثبت و قابل تقدیر است از او تقدیر شود تا با دلگرمی قدم‌های بعدی را محکمتر و بهتر بردارد که در این صورت حداقل سطح گریم ما پایین نمی‌آید و همین‌جا باقی می‌ماند.

اسکندری ادامه داد: یکی دیگر از بخش‌های گریم که باید به آن توجه شود مجریان گریم هستند که در عین فعالیت و زحمات زیاد در جشنواره‌ و دیگر مراسم‌های سینمایی دیده نمی‌شوند، باید تقدیر از مجریان گریم نیز در دستور کار قرار بگیرد چرا که آن‌ها نقش بسزایی در کمک به طراح گریم و پیشرفت یک فیلم ایفا می‌کنند.

این گریمور تفاوت سطح گریم زمان خود و نسل جدید را در نوع فراگیری دانست و گفت: فراگیری در زمان من بسیار سخت بود اما الان اکثر جوانان راحت طلب شده‌اند، به عنوان نمونه اگر می‌خواستم یک سوختگی را روی صورت بازیگر پیاده کنم باید چندین بار برای دیدن فیلم خارجی و صحنه گریم مورد نظر می‌رفتم تا آن را روی صورت بازیگر فیلم انجام دهم اما گریمورهای جوان ما در یک دقیقه و با یک دکمه بهترین سوختگی را روی صفحه کامپیوتر می‌بینند، نسل جدید راحت طلب شده به این جهت پشت ذهن خود را پر‌نمی‌کند اما نسل من مجبور بود پشت ذهن خود را پر از دانش گریم کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گریمور حتما با انجام یک حرکت خاص روی صورت بازیگر کارش دیده می‌شود؟ عنوان کرد: شما زمانی که گریموری ورزیده و با دانش کافی باشید به طور قطع گریم شما به بهترین نحو روی صورت بازیگر پیاده و نسبت به شخصیت او باور‌پذیر می‌شود، اما زمانی است که گریمور فقط می‌خواهد بگوید کاری انجام داده است که این بی‌جا است و به جای اینکه به هنرپیشه کمک کند به او لطمه خواهد زد.

اسکندری در پایان حال و هوای این روزهای سینما را بی‌پول قلمداد کرد و گفت: سینمای ما بی‌پول شده که باید فکری اساسی در مورد آن شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *