شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

سرکرده گروهک «احرار الشام» کشته شد

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 450249
منابع امنیتی سوریه از کشته شدن «ابوبکر الشیشانی» که تروریست‎ها وی را امیر گروهک تروریستی «احرار الشام» می‌خواندند، در حملات هوایی جنگنده های روسیه به حمص خبر دادند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک خبرداد: «ابوبکر الشیشانی» (چچنی الاصل) امیر گروهک تروریستی تکفیری «احرار الشام» در حملات هوایی نیروهای روسیه به مواضع تروریست‎ها در حمص از پای درآمد.
 
ارتش سوریه امروز(پنجشنبه) اعلام کرد که نیروهای ارتش سوری با حمایت هوایی روسیه عملیات گسترده ای را در ریف حمص آغاز کرده است.
 
وزارت دفاع روسیه نیز امروز در بیانیه‎ای اعلام کرد که ظرف 24 ساعت گذشته، جنگنده‌های روسی 33 پرواز را بر فراز آسمان سوریه کامل کرده‌اند و تأسیسات داعش در استان‌های «ادلب»، «حماة»، «دمشق» و «دیرالزور» را مورد حمله قرار داده‌اند.
 
پیش از این، خبرگزاری سوری سانا گزارش داده بود که ارتش سوریه موفق شد «شیخ عمر مصطفی الخضر» و «خال ابو انس» معاون وی به عنوان دو سرکرده برجسته «احرار الشام» را از پای در بیاورد.
 
گروهک «احرار الشام» بزرگترین گروهک عضو ائتلاف «جیش الفتح» پس از «جبهه النصره» محسوب می‌شود.
 
این گروهک تروریستی اوایل 2015 با حمایت ترکیه و عربستان برای سیطره بر استان ادلب در شمال غربی این کشور تشکیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *