شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سرخوردگی آمریکا ازموفقیت روسیه درسوریه

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 449349
یک کارشناس مسائل ژئوپولتیک، هجمه رسانه‌ای اخیر علیه مسکو توسط رسانه‌های غربی را ناشی از سرخوردگی تصمیم‌گیران آمریکایی از موفقیت‌های حملات هوایی این کشور در سوریه دانسته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک رسانه روسی در گزارشی هجمه‌های رسانه‌ای اخیر کشورهای غربی علیه روسیه را ناشی از سرخوردگی سیاست‌مداران آنها به دلیل موفقیت‌های عملیات هوایی مسکو در سوریه علیه گروه‌های تروریستی دانسته است.

اسپوتنیک به گزارش چند روز پیش‌سی‌ان‌ان که مدعی سقوط چند فروند از موشک‌‌های شلیک‌شده روسیه در ایران شده بود را مصداقی از همین مورد دانسته است.

«تئودور کاراسیک»، کارشناس مسائل ژئوپولتیک، به این رسانه روس گفت: «فکر می‌کنم یک جنگ اطلاعاتی علیه روسیه در جریان است که توسط آمریکا و متحدان این کشور هدایت می‌شود و آن هم به خاطر این است که مسکو ابتکار عمل در نبرد با داعش را به دست گرفته است.»

کارشناس مورد استناد اسپوتنیک، علاوه بر این مدعی است موفقیت روسیه در سوریه، عملیات ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش را از دور خارج کرده و آن را به حاشیه رانده است.

به گفته آقای کاراسیک: «موفقیت روس‌ها در سوریه، تا کنون عملیات آمریکایی‌ها را به حاشیه رانده است. فکر می‌کنم این برخی از سیاست‌گذاران آمریکا را سرخورده می‌کند چون آنها نتوانسته‌اند پیامی که می‌خواستند را مخابره کنند.»

روسیه، از روز ۸ مهرماه حمله به مواضع گروه‌های تروریستی داعش را در سوریه آغاز کرده است - جایی که ائتلافی متشکل از کشورهای غربی و عربی به رهبری آمریکا از یک سال قبل‌تر در حال انجام عملیات ضد داعش بود اما موفقیتی در عقب راندان این گروه به دست نیاورده بود.

مسکو منتقد حملات این ائتلاف است و می‌گوید واشنگتن در طول یک‌ سال گذشته تنها وانمود کرده مواضع تروریست‌ها را بمباران کرده است.

در مدتی که از عملیات روسیه در سوریه می‌گذرد،‌ مقامات و رسانه‌های غربی هجمه گسترده‌ای را علیه عملیات مسکو به راه انداخته‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته بود رسانه‌های غربی، پیش از آغاز حملات روسیه به مواضع گروه‌های تروریستی، گزارش‌هایی درباره تلفات غیرنظامیان آن منتشر کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *