جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
امیرعبداللهیان تاکید کرد؛

ضرورت حمایت بین‌المللی از دولت عراق

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 449304
معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق گفت که مخالف افکاری هستیم که از تجزیه عراق به عنوان یک راهکار سیاسی یاد می‌کنند و چنین رویکردی را مغایر امنیت و ثبات عراق و منطقه ارزیابی می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ آقای یان کوبیش نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقام های کشورمان به تهران سفر کرده است، ظهر امروز (شنبه ۹۴/۷/۱۸) با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش راهبردی عراق و تاثیر مستقیم وضعیت این کشور بر ثبات و امنیت در کل منطقه، ضرورت حمایت جامعه بین الملل از دولت عراق در مقابله با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت احترام و پایبندی همگان به وحدت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد و افزود: مخالف افکاری هستیم که از تجزیه عراق به عنوان یک راهکار سیاسی یاد می‌کنند و چنین رویکردی را مغایر امنیت و ثبات عراق و منطقه ارزیابی می‌کنیم.

نماینده ویژه دبیر کل در امور عراق در این دیدار ضمن ارائه گزارش از وضعیت عراق، عبور از شرایط سخت و حساس جاری در عراق را مستلزم وحدت ملی در این کشور و نیز مشارکت سازنده طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *