جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

"دست‌فروشان" قاچاق‌فروشند!

پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 447645
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بخش عظیمی از شبکه توزیع در اختیار دستفروش هاست که عموما کالای قاچاق را به فروش می رسانند ، گفت: با ساماندهی آنها، شبکه توزیع هدفمند می شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی فاضلی افزود: نظام مند کردن این بخش از شبکه توزیع عزم و اراده قوی و همراهی شهرداری و اتاق اصناف را می خواهد.

وی ادامه داد: دستفروش ها، مشکل بزرگی در شبکه توزیع کشور هستند که به راحتی نمی توان آنها را جمع آوری کرد چون بسیاری از آنها نان آور خانواده هستند.

فاضلی با اشاره به اینکه همه ما مکلف هستیم قبل از جمع آوری این دستفروش ها در جهت ایجاد اشتغال برای آنها گام برداریم، گفت: اتاق اصناف کارگروهی را به همراه وزارت صنعت و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تشکیل داده است تا با همراهی شهرداری و نیروی انتظامی ، طرحی اساسی و مدون برای این بخش از شبکه فروش تدوین شود.

رئیس اتاق اصناف ایران مهم ترین مشکلات در شبکه توزیع کشور را حضور واحدهای بدون پروانه کسب و حضور دستفروش ها بیان کرد و اظهار داشت : شبکه توزیع در کشور ما هدفمند نیست به همین دلیل بسیاری از جوانان و افراد جویای کار به راحتی به این بخش وارد می شوند.

وی ادامه داد : راحت ترین جا برای ایجاد یک شغل ؛ بنگاه های کوچک و متوسط صنفی است و با توجه به اینکه هزینه ایجاد یک شغل در بخش دولت حداقل دویست میلیون تومان است، سهل ترین جا برای ایجاد شغل ، واحدهای صنفی کوچک هستند.

فاضلی با بیان اینکه در واحدهای صنفی کوچک با حالتی انفجار روبرو هستیم، افزود: در دنیا به ازای هر ۳۷ نفر یک واحد کوچک یا متوسط صنفی وجود دارد اما در ایران به ازای هر ۷ نفر یک واحد صنفی فعال است.

* شهرداری ها بدون هماهنگی با اتاق اصناف مجوز ساخت و ساز می دهند

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در بحث شهری، اتاق اصناف به عنوان متولی سازمان های صنفی در مجموعه شهرداریها عضویت ندارد، گفت: متاسفانه شهرداریها بدون هماهنگی با ما به واحدهای تجاری مجوز ساخت و ساز می دهند.

وی ادامه داد: گاهی فضای شهری به این واحدها نیازی ندارد و این اقدام سبب ضربه زدن به تولید و رواج دلالی های غیرمفید در سطح شهر می شود.

فاضلی گفت: ایجاد فروشگاه های زنجیره ای از الزامات کلان شهرها است که متاسفانه به دلیل مساعدنبودن فضای کسب و کار تعداد این فروشگاه ها در سطح شهر بسیار کم است.

وی ادامه داد: تسهیل قوانین و دستورالعمل های تاسیس این فروشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه این فروشگاه های زنجیره ای سرمایه های بزرگی را در چرخه اقتصادی کشور به چرخش درمی آورند، گفت: باید با تسهیل قوانین و ایجاد قوانین تشویقی برای این فروشگاه ها در جهت گسترش آنها گام برداریم.

فاضلی افزود: باید واحدهای صنفی کوچک را تشویق کنیم تا برای ادغام و ایجاد فروشگاه های زنجیره ای بزرگ پیشقدم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *