يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۵
۹
اختصاصی "جهان نیوز"؛

بازگشت جاسبی به اتاق سیاست همراه با حضور حداكثری هاشمی‌ها

پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 447639
عبدالله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد قرار است بعد از گذشت سالها به عرصه سیاسی كشور بازگردد.
بازگشت جاسبی به اتاق سیاست همراه با حضور حداكثری هاشمی‌ها
گروه سیاست جهان نيوز ـ پیگیری های خبرنگار جهان نشان می دهد كه جاسبی قصد كاندیداتوری برای انتخابات مجلس دهم را دارد.

جاسبی پیشتر در سال ۱۳۸۰ هم كاندیدای ریاست جمهوری شده بود كه بعد از سیدمحمد خاتمی،‌ احمد توكلی و علی شمخانی با حدود ۲ میلیون رای در رتبه چهارم قرار گرفت.

كاندیداتوری مجدد جاسبی برای حضور در انتخابات در حالی است كه به دلیل عملكرد وی در طول دوران ریاستش در دانشگاه آزاد به ویژه حمایت های او از سران فتنه در سال ۸۸ تردیدهایی در خصوص تایید صلاحیت وی وجود دارد.

پیشتر رسانه ها اسنادی مبنی بر دخالت عبدالله جعفرعلی جاسبی در زمان دوران تصدیش در دانشگاه آزاد در انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ در حمایت از آقای هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی منتشر كرده بودند.

دانشگاه آزاد به طور کلی جزو اموال عمومی کشور است که مدیریت آن تابع قوانین خاصی است، اما پیش از این اسنادی منتشر شده است که نشان می دهد امکانات این دانشگاه به نفع کاندیداها و اشخاص خاصی استفاده شده است.

به عنوان مثال در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از اغتشاشات سال ۸۸ به موارد فراوانی از استفاده از امکانات دانشگاه آزاد برای مقاصد انتخاباتی اشاره شده است که مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در سال های ۸۴ و ۸۸ بوده است.

در این گزارش آمده است: اسناد و مدارک نشان می‌دهند که دانشگاه در نهمین دوره ریاست جمهوری، فعالیت‌های انتخاباتی گسترده ای له یکی از کاندیداها داشته که هزینه‌های این اقدامات از طریق منابع مالی عمومی و شهریه دانشجویان که نزد مدیران به امانت است؛ تأمین شده است. دانشگاه آزاد اسلامی، بصورت سازماندهی شده و با استفاده از امکانات عمومی اقدام به تشکیل ستادهای انتخاباتی به نفع آقای «هاشمی رفسنجانی» نموده و مسئولین (برخی) واحدها با بکارگیری کارکنان، اساتید و تشویق دانشجویان، عملا در انتخابات دخالت داشته‌اند.

حضور جاسبی به عنوان یكی از مهره های نزدیك به هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس دهم در راستای تكمیل پازل انتخاباتی هاشمی است.

خاندان و نزدیكان هاشمی رفسنجانی تصمیم گرفتند تا در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی كه قرار است در اواخر سال جاری برگزار شود حضور حداكثری داشته باشند.

از سویی برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که قرار است افرادی چون محسن هاشمی، علی عباس‌پور و سید طه هاشمی که تا کنون خبری از استعفای آنان منتشر نشده است، به عنوان نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.

اطلاعات خبرنگار جهان نيوز حاکی از آن است، این سه چهره شاخص از مدت ها قبل فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده و حتی یکی از آنان بر سر دوراهی انتخاب شهری است که از آنجا بتواند برای حضور در مجلس نامزد شود؛ برخی نزدیکان این فرد به او پیشنهاد کرده‌اند که نامزدی در شهر محل تولد می تواند زمینه پیروزی او را فراهم‌تر نماید.

از سوی دیگر یکی از مسؤولان نزدیک به آقای هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برای اینكه دوباره شانس خود را در انتخابات مجلس محك بزند اخیرا با حضور در یكی از مراكز ثبت احوال سن خود را ۸ سال كم كرده تا شرایط سنی لازم برای حضور در انتخابات را پیدا كند و با مشكل قانونی مواجه نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر جاسبی پولی بالا کشید خدمات فراوانی انجام داد که فرزندان شما در آن تحصیل میکنند شما چکار کردید؟
آخییییییییی مجانی؟
فاطمه
Belgium
یعنی تو این مملکت که هر روز داره آمار فارغالتحصیل دکترا افزایش پیدا میکنه قحطی آدم پیش آمده دیگه اون از کابینه که شبیه سرای سالمندانه اینم که خط و نشون های مجلسه، هیچ جای دنیا افراد تو این سن سمتی غیر مشاور ندارن
مشکوک خان
چی میگی الکی 2 میلیون کجا بود؟ شمخانی نفر سوم 700هزارتا رای آورد بابا اصلح کنید خبر
سلما
Iran, Islamic Republic of
کجا جاسبی سا 80 دو میلیون رای آورد. آرای ایشان فقط 260 هزار تا بود(خیلی کمتر از آرای باطله)
الحمدلله , خداروشکر
من که بهش رای میدم
"یکی از مسؤولان نزدیک به آقای هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در یكی از مراكز ثبت احوال سن خود را ۸ سال كم كرده تا شرایط سنی لازم برای حضور در انتخابات را پیدا كند"

عجب شیر تو شیریه !!!
Iran, Islamic Republic of
عرض خود میبری وزحمت ما میداری
اقای جاچسبی