شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

روحانی صبح فردا در تهران است

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 447194
همزمان با بازگشت پیکرهای تعدادی از قربانیان فاجعه منا به تهران ، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری نیز سفر خود را نیمه تمام گذاشته و صبح سه شنبه به تهران باز می گردد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دکتر روحانی فردا صبح وارد تهران می شود تا در مراسم انتقال پیکر حجاج جان باخته ایرانی در فاجعه منا شرکت کند.

رییس جمهوری برای بازگشت به تهران تعدادی از برنامه و دیدارهای پیش بینی شده خود در نیویورک را لغو کرد تا بلافاصله بعد از ایراد سخنرانی رسمی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به تهران بازگردد.

روحانی از لحظه ورود به نیویورک و اطلاع از حادثه منا، پیگیر وضعیت حجاج جانباخته و مصدوم کشورمان در این فاجعه بود و به طور دائم در تماس با معاون اول خود و نیز مسوولان ذیربط، گزارش عملکرد دستگاه های مرتبط را پیگیری می کرد.

رییس جمهوری که برای حضور و سخنرانی در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل صبح پنج شنبه گذشته به نیویورک عزیمت کرده بود ساعاتی پس از ورود به نیویورک از فاجعه منا مطلع شد و به وزرای امور خارجه، ارشاد، راه و شهرسازی، کشور، بهداشت و به ویژه سازمان حج دستور داد تا با تشکیل ستادی هماهنگ، نسبت به انتقال هر چه سریعتر پیکر قربانیان به میهن اسلامی و مداوای آسیب دیدگان حادثه اقدام کنند.

نخستین گروه از پیکرهای حجاج کشورمان که در حال انجام مناسک حج ابراهیمی، لباس احرام و در سرزمین منا قربانی شدند،علیرغم کارشکنی ها و تعلل مقامات سعودی و با تلاش های صورت گرفته مسوولان، روز سه شنبه به کشورمان منتقل خواهند شد.

در پی فاجعه منا در روز عید قربان نزدیک به دو هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام جان خود را از دست دادند. بر اثر این فاجعه تاکنون ۲۲۶ زائر ایرانی جان باخته، ۲۷ نفر مجروح و ۲۴۸ نفر هم مفقود شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *