يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

جاسوسی آمریکا از روحانی در نیویورک

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 446975
آمریکا از روحانی جاسوسی می کند. سازمان امنیت ملی آمریکا در سفر ۲۰۰۷ محمود احمدی نژاد نیز از رئیس جمهور، وزیر خارجه و تمام هیئت ۱۴۳ نفره ایران جاسوسی کرده است.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، شبکه خبری ان بی سی نیوز (NBCNews) اعلام کرد با توجه به رویه سازمان های جاسوسی آمریکا، سازمان امنیت ملی آمریکا احتمالا از حسن روحانی نیز طی حضور این هفته او در مجمع عمومی سازمان ملل جاسوسی خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، این جاسوسی شامل شنیدن تماس ها و کارگذاشتن میکروفن مخفی در اتاق های محل اقامت وی و اعضای هیئت ایرانی حاضر در نیویورک خواهد بود.

بر اساس یک سند فوق محرمانه سه صفحه ای با نام "نکاتی برای توان واکنش سریع"، سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) از احمدی نژاد و تمام هیئت ۱۴۳ نفره او شامل منوچهر متکی وزیر خارجه وقت در سفر ۲۰۰۷ مجمع عمومی سازمان ملل از همین طریق جاسوسی کرده است.

"بنفشه کی نوش" مترجم محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان و عضو هیئت ۱۴۳ نفره ایران در آن زمان، در گفتگو با ان بی سی نیوز گفته است: «اعضای تیم ایرانی از این که زیر نظرند کاملا آگاه بوده و ضمن پاکسازی فیزیکی و الکترونیکی اتاق ها از گفتن مطالب محرمانه خودداری می کرده اند.»






نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *