يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

انتقال‌آب از دریای‌عمان دردست‌بررسی است

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 447190
رئیس کمیسیون انرژی مجلس نهم گفت: مجلس شورای اسلامی آماده رفع مشکلات قانونی پیش روی بخش خصوصی است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی مروی در نشست تخصصی" نقش مصوبات مجلس شورای اسلامی در صنعت آب و فاصلاب " که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب برگزار شد، اظهار داشت: کمیسیون‌های مرتبط با بخش آب کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از سرمایه گذاران و سرمایه داران بخش آب و برق که موجب رشد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور می‌شود، حمایت می‌کنند و در این خصوص قوانین خوبی تا امروز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

وی افزود: تاکنون با همکاری دولت و مجلس ۱۰ میلیارد دلار جهت انجام پروژه‌های مربوط به مدیریت منابع آب و ۵۰۰ میلیون دلار برای تامین آب شرب شهرهای کوچک و روستاها اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس نهم با بیان اینکه بخش خصوصی داخلی بایستی نسبت به توانمند سازی و استفاده از فناوری های نوین جهت اجرای این پروژه ها با کیفیت مناسب اقدام نمایند، گفت: در این خصوص مجلس شورای اسلامی آماده رفع مشکلات قانونی پیش روی بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: بحث انتقال آب از خارج و انتقال آب از دریای عمان از جمله راهکارهای تامین آب کشور است و تمامی راهکارهای تامین آب با کار کارشناسی وزارت نیرو و با بررسی کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی، پیگیری می‌شود.

مروی بر لزوم حمایت بیش از پیش از شرکت های دانش بنیان تأکید کرد و گفت: مجلس از فعالیت شرکت های دانش بنیان به صورت جدی حمایت و پشتیبانی می کند؛ این حمایت قانونی است و به تصویب رسیده است؛ البته چنانچه در اجرا با مشکل مواجه شود مجددا قابل بررسی است تا عملیاتی گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *