جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
المسله تحلیل کرد:

«واتیکان اسلامی» تشکیل شود

يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 446941
یک پایگاه عراقی نوشت: سازمان کنفرانس اسلامی باید همانند واتیکان عمل کرده و اقدامات آن به گونه ای باشد که مناسک حج را از سیطره تفکر تکفیری و سلطه آل سعود دور نگه دارد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از پایگاه خبری المسله در گزارشی به فاجعه منا و راهکارهای مقابله با تکرار این حادثه پرداخت و نوشت: پس از حادثه منا و کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر از حجاج، اعتراض ها به اهمال و بی کفایتی مسئولان سعودی و درخواست ها برای قراردادن مراسم حج ابراهیمی، اماکن مقدس و سازمان های مربوط به آن زیر نظر کشورهای اسلامی افزایش یافت.

با وجود اینکه مراسم حج سالانه بیش از میلیاردها دلار برای خزانه آل سعود سودآوری دارد ولی این مسئله مانع از وقوع حوادثی از این قبیل نشده است.

بنا به گزارش مسله، دلیل دیگری که این درخواست های کشورهای اسلامی را توجیه می کند، سیطره تفکر وهابیت بر مناسک حج است؛ تفکری که تکفیر دیگر مذاهب اسلامی و قرار دادن موسم حج به عنوان ابزاری سیاسی برای حمله به گروه ها و مذاهب اسلامی دیگر، اساس و ایدئولوژیک بنیادین وهابیت است.

از سوی دیگر، عربستان سعودی، همزمان که ارتش خود را برای حمایت و خدمات رسانی به حجاج به کار می گیرد از آن برای کشتار زنان و کودکان بیگناه یمنی استفاده می کند.

تکرار حوادثی از این قبیل در موسم حج و کشته شدن خیل عظیمی از حجاج سرزمین وحی به مرحله ای رسیده است که اتخاذ اقدامات جدی به منظور آزادسازی مکه از سیطره و نفود تفکر وهابی و خاندان آل سعود را می طلبد.

هر مسلمانی این حق را دارد که بدون اینکه تفکر و اندیشه ای بر او تحمیل شود به زیارت خانه خدا شرفیاب شود. با این حال، بسیاری از مسلمان از زیارت قبرستان بقیع منع می شوند و حتی برخی از آنها مورد ضرب و شتم قرار می گیرند؛ تنها به این دلیل که آنها با شهدای آرمیده در آن قبرستان مقدس همدردی کرده و برای آنها اشک می ریزند.

جنگ افروزی آل سعود در یمن و حمایت از تروریست در سوریه و عراق و قبل از همه اینها، دعوا بر سر ثروت اندوزی و هزینه آن در راه فسق، فجور و زن بارگی در کشورهای اروپایی و آمریکا و افزایش شکاف طبقاتی بین شاهزادگان و شهروندان سعودی و تبدیل جامعه عربستان به مرکزی برای اشاعه تروریسم به دلیل حمایت از تفکر وهابی، همه و همه دلایلی است که نشان از عدم صلاحیت این کشور در اداره امور حج دارد و بر مسلمانان است که مناسک حج را از سیطره تفکر وهابی سعودی نجات داده و آن را منطقه ای بی طرف قرار دهند؛ منطقه ای که زیر نظر کشورهای اسلامی و به دور از سیطره و دخالت دینی و سیاسی عربستان باشد و این بهترین گزینه برای خاتمه دادن به این جنایت ها و بی کفایتی هاست.

امروز «واتیکان» مرکز رهبری معنوی کلیسای ارتدوکس یک دولت دینی در دنیاست و تعداد اتباع آن متجاوز از ۱.۱۴۷ میلیارد نفر است و با اینکه در ایتالیا و قاره اروپا قرار دارد ولی نه پیرو توصیه ها و سفارشات اروپایی است و نه ایتالیا. سازمان کنفرانس اسلامی به همین شکل باید عمل کرده و اقدامات آن به گونه ای باشد که با آموزه های اسلام مطابقت داشته و مناسک و مراسم حج ابراهیمی را از سیطره تفکر و ایدئولوژی تکفیری و سلطه پادشاهی آل سعود فاسد دور نگه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *