يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

هواپیمای "هما" آماده پرواز به "منا "

يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 446906
در حالی زمان بازگشت مجروحان و اجساد جان‌باختگان حادثه منا مشخص نیست که مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از اعلام آمادگی این شرکت برای انتقال اجساد و مجروحان این فاجعه پیش از بازگشت حجاج به کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دیروز مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) با اعلام این‌که زمان بازگشت اجساد جان‌باختگان حادثه منا هنوز مشخص نیست گفته بود: با توجه به این که سازمان حج و زیارت هیچ برنامه‌ای در این زمینه به ما اعلام نکرده، اطلاعی از زمان بازگشت قربانیان منا نداریم.

سیدی با بیان این‌که اولین پرواز برگشت حجاج بر اساس زمانبندی انجام شده ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه روز دوشنبه هفته جاری (فردا) از جده توسط هواپیمایی ماهان انجام می شود، افزود: پروسه بازگشت حجاج از ۶ تا ۲۶ مهرماه انجام می شود، به‌طوریکه آخرین پرواز بازگشت حجاج روز ۲۶ مهرماه از مدینه و توسط هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اجساد قربانیان فاجعه منا چه زمانی به کشور منتقل می شوند، گفت: هنوز زمان بازگشت شهدای حادثه منا مشخص نیست، چراکه از یک سو کارهای اداری در عربستان زمانبر است و از سوی دیگر هنوز هیچ برنامه ای از سوی سازمان حج و زیارت در این رابطه به ما اعلام نشده است. اطلاعی از زمان بازگشت قربانیان سانحه منا نداریم و با توجه به این موضوع احتمال تغییر پرواز بازگشت حجاج وجود دارد.

به فاصله کمی پس از این اظهارات، اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان "تا پایان امروز (شنبه) وضعیت اجساد مشخص می‌شود و ترتیب اعزام آنها را صورت می‌دهیم" به تسنیم گفته بود: در نظر داریم روز دوشنبه (فردا) ترتیب بازگشت مجروحان و اجساد قربانیان را بدهیم.

در حالی همچنان زمان دقیق انتقال اجساد جان‌باختگان حادثه منا مشخص نیست که فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این‌باره به تسنیم گفت: برای انتقال مجروحان و جان‌باختگان حادثه منا به کشور قبل از بازگشت حجاج اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی در رابطه با حادثه منا در وزارت امور خارجه، شواری امنیت ملی و ستاد‌های مختلف برگزار شده و منتظر نظر سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط برای انجام این کار هستیم.

وی تاکید کرد: به محض اعلام دستگاه‌های ذی‌ربط آماده انتقال مجروحان و جان‌باختگان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *