شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

خبر خوش قالیباف برای هرندی ها

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 446547
شهردار تهران با اشاره به اینکه به شخصه موضوعات مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در منطقه ۱۲ و به ویژه محله هرندی دنبال خواهم کرد، گفت: قطعاً در ماه‌های آتی تغییرات عمده‌ای را در منطقه هرندی خواهید دید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انضباط شهری یک موضوع مهم و اساسی محسوب می‌شود اظهار داشت: این موضوع در دستورکار شهرداری قرار گرفته است و بیش از دو سال است که این امر مهم را در منطقه ۱۲ آغاز کرده‌ایم و آثار آن را در جاهای مختلف در حوزه‌های مختلف اعم از حوزه کالبدی و مسائل فرهنگی مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: چون موضوع آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگی و حل مشکلات کالبدی منطقه ۱۲ یک زخم کهنه‌ای است که ۶ الی ۷ دهه از آن می‌گذرد و این کار، کاری نیست که ظرف ۶ الی ۷ماه انجام بپذیرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بنده با بعضی از روش‌هایی که از طریق قوانین و مقررات انجام می‌پذیرد مخالف نیستم و از طرفی اجرای ماده ۱۶ و در حقیقت با ریختن و گرفتن و بستن و بردن افراد این موضوعات حل نمی‌شود و به نظر من بخشی از افرادی که در حقیقت در سطح شهر به صورت غیرمنطقی می‌آیند و مواد توزیع می‌کنند، به طور طبیعی وظیفه نیروی انتظامی است که با آنها برخورد کند.

وی اظهار کرد: این کار احتیاج به یک کار عمیق فرهنگی و اجتماعی و در کنار آن اقدامات سلبی دارد.

شهردار تهران در ادامه به دو پارک مجاور محله هرندی در منطقه ۱۲ اشاره کرد و گفت: در این دو پارک مشاهده می‌کنیم که جمعیت کمتری نسبت به قبل در داخل آن تردد می‌کنند و تقریباً به پارک‌های دیگر رفته‌اند و این کار به صورت داوطلبانه انجام شده است و در واقع این کار داوطلبانه حاکی از اقداماتی که در حال انجام است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بنده به شخصه موضوعات مختلفی اعم از حمل و نقل، ساماندهی گاری‌های دستی، موتورسیکلت‌ها، مسافران، معتادین و... را در منطقه ۱۲ پیگیری می‌کنم.

وی گفت: ممکن است بخشی از اینها وظیفه شهرداری به جهت قوانین و مقررات نباشد، ولی من اصرارم این است که این کارها به زمین نماند و در واقع اینگونه کارها بایستی انجام بپذیرد و مطمئناً در ماه‌های آتی شهروندان و اهالی رسانه تغییرات زیادی را در منطقه ۱۲ خواهند دید.

وی با اشاره به تغییرات مدنظر شهرداری در منطقه ۱۲ خاطرنشان کرد: این تغییرات، تغییرات مداوم ولی آرامی خواهد بود، چون موضوعات اجتماعی و فرهنگی موضوعاتی از جنس اقدامات ضربتی نیست، چرا که ما در این بخش با انسانها سر و کار داریم و قطعاً آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

شهردار تهران اضافه کرد: البته در منطقه ۱۲ محلاتی داریم که جزو محلات نمونه در تهران به جهت وضعیت اقتصادی و فرهنگی و انقلابی محسوب می‌شوند، ولی به طور کلی دو محله داریم که باید به طور ویژه به آن رسیدگی کنیم که البته این کار نیز در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *