جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

خورشید حزب اعتدال و توسعه رو به غروب

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 445983
نتیجه یک نظرسنجی نشان می دهد محبوبیت حزب حاکم ترکیه با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات زود هنگام در اول نوامبر، کاهش یافته است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری رویترز خبر داد، نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت حزب عدالت و توسعه در مقایسه با انتخاباتی که در ژوئن برگزار شد، ۱.۶ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس شرکت کنندگان در این نظرسنجی در مورد تصاحب اکثریت کرسی های پارلمان توسط عدالت و توسعه به رهبری «احمد داوداوغلو» نخست وزیر ترکیه، ابراز تردید کرده اند.

طبق این نظرسنجی که توسط موسسه «گزیجی» ترکیه انجام شده، هر چند رهبران عدالت و توسعه این بار به کسب اکثریت آرا در پارلمان و تشکیل کابینه تک حزبی چشم دوخته اند ولی کاهش محبوبیت این حزب دستیابی به چنین خواسته ای را دشوار کرده است.

این در حالی است که حزب عدالت و توسعه نتوانست در انتخابات پارلمانی اخیرآرا مورد نیاز را برای تشکیل کابینه به دست آورد و در زمان قانونی نیز موفق به تشکیل کابینه ائتلافی با احزاب راه یافته به پارلمان نشد، از این رو انتخابات زود هنگام پارلمانی در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

گفتنی است در انتخابات اخیر حزب عدالت و توسعه با ۲۵۸ کرسی، حزب جمهوری خواه خلق با ۱۳۲ کرسی، حزب حرکت ملی و حزب دمکراتیک خلق ها نیز هر کدام ۸۰ کرسی را در پارلمان از آن خود کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *