جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

استقلال استرالیا درانتظار مرگ ملکه الیزابت

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 445909
نخست وزیر جدید استرالیا اعلام کرد که موقعیت مناسب برای انجام رفراندوم برای جمهوری شدن این کشور فقط بعد از پایان دوره سلطنت فعلی فراهم می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مالکولم ترنبول نخست وزیر جدید استرالیا گفت که برنامه‌ای برای ترک کردن پادشاهی بریتانیا نداشته و معتقد است که تغییرات فقط با پایان یافتن سلطنت ملکه انگلستان انجام خواهد شد.

در اولین اظهارات وی دراین باره و پس از برکناری هفته گذشته تونی ابوت سلطنت‌طلب سرسخت به عنوان رهبر لیبرال‌ها، ترنبول اعلام کرد که بیشتر نگران مسایل اقتصادی است.

نخست وزیر استرالیا با بیان اینکه موقعیت رفراندوم برای جمهوری شدن استرالیا فقط بعد از پایان دوره سلطنت ملکه فعلی انگلستان فراهم خواهد شد گفت «در حالی که من یک جمهوری خواه هستم، مسایل فوری زیادی هست که به آن رسیدگی شود.»

ترنبول که وکیل و سرمایه گذار سابق بانک بوده،‌ در دهه ۱۹۹۰ جنبش استرالیا برای تبدیل شدن به یک جمهوری را رهبری کرد. وی نظرات اصلاح طلبانه‌تری نسبت به تونی ابوت دارد ولی اعلام کرده که تغییرات قانونی سریعی روی برخی مسایل مانند ازدواج همجنس‌گرایان نخواد داشت.

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت تحلیلگران معتقدند هر حرکت ناگهانی از سوی ترنبول می‌تواند باعث به حاشیه رفتن جناح محافظه‌کار ائتلاف حاکم شود.

ترنبول در تغییرات اخیری که روی دولت انجام داده چهره‌های جدید و نمایندگان پارلمانی جدیدی را وارد قوه اجراییه کرده ولی وزرای قدیمی زیادی را که از حامیان ابوت بودند، اخراج کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *