پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
سیمبر:

سخنان ضدونقیض آمانو برخلاف ادعاها

دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 445874
عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان گفت: سخنان متناقض آمانو و مقامات ایرانی نشان می‌دهد که آژانس هرگز قابل اعتماد نبوده و نیست و نمی‌تواند داور خوبی بین ما و طرف غربی باشد.
به گزارش جهان، رضا سیمبر عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه نباید به آژانس خوشبین باشیم، گفت: مسئولان وزارت خارجه و دولت می‌گویند دیدار آمانو از پارچین تشریفاتی بوده اما آمانو می‌گوید نمونه برداری تحت نظارت ما انجام گرفته است و ما اشراف کامل داشتیم، با توجه به اینکه ما به طرف ایرانی اعتماد داریم نمی‌توانیم به آژانس خوشبین باشیم.

وی ادامه داد: آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد به طور کلی به قدرت وابسته هستند و به خصوص وابستگی بسیاری به آمریکا دارند.

سیمبر افزود: آژانس هسته‌ای نیز در رابطه با بحث‌های هسته‌ای کارنامه خوبی ندارند و برخلاف ادعای راستی‌آزمایی و ارائه مستندات از سوی ایران گزارشات ضد و نقیض ارائه می‌دهند بنابراین نباید به این آژانس خوشبین باشیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان اضافه کرد: البته با توجه به شرایط برجام ناچاریم با آنها کار کنیم ولی باید هوشیار باشیم که خط قرمزهای نظام زیرپا گذاشته نشود زیرا آنها هر لحظه که مهلت پیدا کنند سیستم‌های امنیتی خود را فعال می‌کنند.

وی گفت: البته به طرف خودی اطمینان کامل داریم ولی آژانس نمی‌تواند داور خوبی بین ما و غرب باشد همانطور که از ابتدا نیز نبوده است، زیرا آژانس دستوری کار می‌کند و از نظر درآمدی نیز وابسته به قدرت‌هایی نظیر آمریکا است که آمریکا نیز با ما مشکلات ماهیتی و ساختاری دارد بنابراین نمی‌توانیم به آژانسی که وابسته به این کشور است خوشبین باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *