جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

اعتراض عمان به‌حمله به‌منزل سفیرش دریمن

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 445528
پادشاهی عمان بمباران منزل سفیر این کشور در صنعا پایتخت یمن را محکوم کرد و از سازمان ملل پایان دادن به بحران در این کشور را خواستار شد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از روسیا الیوم خبر داد، وزارت امور خارجه عمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله به منزل سفیر عمان در صنعا نقض آشکار اصول و موازین بین المللی در مورد ممنوعیت حمله به پایگاه های دیپلماتیک است.

در این بیانیه آمده است: پادشاهی عمان این اقدام را به شدت محکوم می کند و از سازمان ملل خواستار اتخاذ تدابیری برای پایان دادن به جنگ در یمن پیش از تبدیل شدن آن به تهدیدی خطرناک علیه امنیت منطقه است.

وزارت خارجه عمان در اعتراض به این اقدام عربستان، عید محمد الثقفی سفیر عربستان در مسقط را احضار و یادداشت اعتراضی را به وی داد. وزارت خارجه عمان ضمن ابراز تأسف از این حادثه اعلام کرد که در انتظار توضیح سفیر عربستان در این مورد است.

خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد: دلیل احضار سفیر عربستان این است که ریاض ائتلاف عربی در جنگ علیه یمن را رهبری می کند. در این یادداشت آمده است: ضمن تأسف شدید از حمله جنگنده های ائتلافی عربی به رهبری عربستان علیه یمن به محل اقامت سفیر پادشاهی عمان در صنعا که منجر به تخریب ساختمان و خسارت های سنگین شد، مراتب اعتراض خود به این اقدام را اعلام می کنیم. ما از عربستان خوهان توضیح در مورد این اقدام هستیم.

وزارت خارجه پادشاهی عمان در بیانیه خود طرف های درگیر در یمن را به ضرورت کنار گذاشتن اختلافات و بازگرداندن ثبات و امنیت به این کشور دعوت کرد.چندی پیش عمان میزبان گفتگوهای نمایندگانی از طرف های مختلف یمنی تحت نظارت سازمان برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز برای بحران در این کشور بود.

عمان تنها کشور عربی است که با عربستان در تجاوز به یمن همراه نشده است. پیشتر سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز هدف قرار دادن اقامتگاه سفیر عمان در صنعا توسط نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان را بشدت محکوم کرد و آن را مغایر با مقررات بین المللی مربوط به مصونیت اماکن دیپلماتیک دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *